среда, 14. авг 2019, 20:02
Мајстори барока
Представићемо Дрезденске концерте Јохана Давида Хајнихена.
Стваралачки опус Јохана Давида Хајнихена обухвата све жанрове који су били популарни у то време, осим дела за инструменте са диркама. Највећи део композиција написао је током намештења на двору у Дрездену, али већина њих је изгубљена током Другог светског рата. Дела овог аутора била су стилски и формално испред његових савременика, јер су се у њима укрштале одлике барока и раног класицизма, а што се најбоље може пратити у његовим инстурменталним композицијама. Наиме, у њима су присутни елементи немачког, француског и италијанског барока, са карактеристикама галантног стила који је био присутан у делима италијанских аутора његове генерације. Његова инвентивност огледа се пре свега у садржају, форми и звуку Дрезденских концерата које представљамо емисији. Написани су у три, четири, пет па чак и шест ставова, а сваки концерт намењен је другачијем инструменталном саставу. Хајнихен је приказивао нарочиту склоност ка истраживању различитих звучних боја, која се најбоље може пратити у лаганим ставовима Дрезденских концерата, са тути наступима хорни и флаута, као и са меланхолично третираним гудачким инструментима.
Ауторка Јелена Дамјановић
Коментари