Разум и осећајност

Дела за клавир пољског композитора Франћишека Лесела, једног од најпознатијих аутора из ове земље пре Фредерика Шопена.

Лесел је рођен 1780. године у Варшави, али није познато ко су му били родитељи. Претпоставља се да је био рођен као ванбрачно дете неке аристократкиње, које је потом усвојио Винћенц Лесел, пијаниста и композитор запослен на двору Принца Адама Чарторијског. Као деветнаестогодишњак, Лесел је отишао у Беч како би студирао код Јозефа Хајдна, код кога је остао до 1809. године. У овом периоду су у Бечу представљена Леселова дела која су наишла на добре реакције публике, а подједнако успешан био је и његов повратак у Варшаву, где је изводио своје композиције и био активан као музички директор Аматерског музичког друштва. Почетком двадесетих година 19. века се повукао из музичког живота, али је наставио да компонује све до своје смрти.

Лесел је био један од најбољих представника стила високе класике у Пољској, чија је музика, очекивано, поседовала доста сличности са делима његовог учитеља Хајдна - и то по питању избора жанрова, формалних облика композиција, хармонија и оркестрације.

Клавирске композиције овог аутора, које ћете слушати у вечерашњој емисији, поседују и виртуозност која сведочи о томе да је Лесел био и изврстан пијаниста.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво