Џез сешн – Ди Доменико, Ристић, Дајкман, Шкорић

Премијерно на нашим таласима слушате сешн у Студију 6, одржан 2. новембра ове године, на коме су свирали Ђовани ди Доменико, Мања Ристић, Џон Дајкман и Александар Шкорић.

Студијски сешн четворо музичара у Студију 6 конципиран је из три различита дела, те је представио неколико виђења савремене импровизације са коренима у џезу, класичној музици и електроници. У првом делу, наступили су пијаниста Ђовани ди Доменико и виолинистикиња Мања Ристић у дуо формату, уз комбиновање изворних инструмената са електроником. Ђовани ди Доменико је италијански пијаниста и композитор са бриселском адресом. Након џез студија развија сопствени интердисциплинарни приступ клавирској техници, која се подједнако ослања на идеју амбијенталне музике у инструменталној пракси под утицајем Пола Блеја и полисемичког фразирања Сесила Тејлора, као и концепт нојза изведеног из радикализоване поп музике. Наступао је са водећим именима авант џеза и експерименталне музике данас. Мања Ристић, вилонисткиња и интердисциплинарна уметница, по позавршетку класичних музичких студија окреће се мултимедијалним уметностима. Дугогодишње извођаштво у домену импровизационе музике крунише сопственим графичким нотацијама и истраживањима у сфери когнитивних међуодноса визуелне симболике, семантичке меморије и интуитивног звучног стваралаштва.

Дуо Шкорић – Дајкман већ неко време наступа заједно и уходан је у свом хиперекспресивном, енергичном виђењу фри-џеза заснованог на наслеђу позног Колтрејна, те његових следбеника из периода касних шездесетих и раних седамдесетих година прошлог века.

Дајкманов импровизациони стил одликује енергичан али интиман звук изведен из радикализације афроамеричког слободног џеза, специфичне импровизационе технике и јединствености тонског спектра. Богата извођачка каријера протеже се од Блиског Истока преко Северне и Јужне Америке, Западне и Средње Европе, а у скорије време сарађује са Џоом Мекфијем, Вилијемом Паркером, Хамидом Дрејком и другима. Шкорић, свој импровизациони стил гради на трансцеденталном слушању и експресивној виртуозности, а у потрази за самогенеришућом формом ослања се на интимни доживљај звучне синтезе ритма и перкусивне мелодичности.

У заједничком наступу свих извођача музика поприма сведенију ноту и задире у поље европске импровизоване музике, уз поигравање текстурама звука и микроинтеракције међу актерима.

Аутори Никола Марковић и Ксенија Стевановић

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи