Оперски свет Ђованија Амброђа Миљаваке

У првој емисији циклуса који приређујемо поводом 300. годишњице рођења италијанског песника и либретисте Ђованија Амброђа Миљаваке, слушаћете музику Јохана Адолфа Хасеа.

Рођен у Милану 1718. године, Миљавака је као млади песник био члан Академије деи Филодоси и био је присутан у миланским интелектуалним круговима у којима су се окупљали заговорници просветитељства. Своју каријеру започео је као дипломата у току Рата за аустријско наслеђе, и то на двору Карла VII, баварског владара и крунисаног немачког цара, али је након Карлове смрти 1745. године напустио дипломатију и вратио се песништву. У периоду од 1748. до 1752. године Миљавака је живео у Бечу, где је радио као секретар Пјетра Метастазија, водећег либетисте тог доба, који га је уједно увео у свет оперске уметности.

Миљавака је дуго био квалификован од стране критичара као полудилетант и пуки следбеник Метастазија. Међутим, крајем 20. века, музиколози су почели да га препознају као значајног члана нове генерације либретиста, заједно са именима попут Ранијерија де Калцабиђија и Матее Верација, која је начинила отклон од метастазијевског модела драме пер музика, уносећи разноврсност у структуру заплета, повећавајући број нумера ансамбла и интегришући како арије, тако и ансамбле и балет у драмску структуру опере.

Најзначајнији либрето који је Миљавака израдио јесте Сулејман, премијерно приказан на музику Јохана Адолфа Хасеа у Дрездену 1753. године чије одломке ћемо емитовати.

Аутор Срђан Атанасовски
Уредница Сања Куњадић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво