Џез

Снимак концерта групе New Zion Trio пијанисте Џејмија Сафта, уз гостовање бубњара Хамида Дрејка, одржаног 5. новембра прошле године на Tampere Jazz фестивалу у Финској.

Пијаниста, клавијатуриста и композитор Џејми Сафт уникатна је фигура њујоршке џез и авангардне сцене. Деведесетих година прошлог века афирмисао се кроз свирање у различитим поставама Џона Зорна, међу којима је најпознатија Electric Masada. Ипак, његов специфичан свирачки сензибилитет на Фендер Роудс клавијатурама, и у то време необична склоност ка мешању џеза се регеом, дабом и електроником, скренули су пажњу и на његов ауторски рад. Албуми као што су Sovlanut и Breadcrumb Sins, објављени за Зорнову издавачку кућу Tzadik у едицији Radical Jewish Culture, најинтересантнији су радови из ове фазе његове каријере.

Последњих десетак година Сафт без задршке улеће у разноврсне пројекте, од гостовања авангардним музичарима, до ауторских албума на којима обрађује Боба Дилана, или чак изводи и традиционални, мејнстрим џез. Његов New Zion Trio својеврсна је веза између старе љубави ка регеу и дабу, те смиренијих албума из актуелне фазе каријере. На концерту у Тампереу у постави је и бубњар Хамид Дрејк, а музика квартета се ослања на стабилан грув и Сафтов истанчан, лиричан свирачки сензибилитет, чак и када пређе на Fender Rhodes клавијатуре или електричне оргуље.

Аутор Никола Марковић
Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво