Век хармонике – Матијас Артер и Владимир Благојевић

Емитујемо снимак концерта који су обоиста и композитор Матијас Артер и хармоникаш Владимир Благојевић одржали 11. фебруара ове године у Културном центру Новог Сада. Овај наступ организован је у оквиру циклуса „Павиљон музике”, а на програму су била дела барокних и савремених аутора.

Владимир Благојевић је рођен у Крагујевцу 1980. године, а магистрирао је на Универзитету уметности у Берну, у класи Теодора Анцелотија, једног од најзначајнијих светских уметника на хармоници. Више од петнаест година Благојевић је активан на концертном подијуму, а као солиста и камерни музичар наступао је у најпознатијим концертним дворанама, као што су Берлинска филхармонија, Франкфуртска опера, Минхенска опера и многе друге. Први је уметник на хармоници коме је припала част да одржи реситал на фестивалу у Луцерну 2003. године.

Креативни подстицај Благојевић проналази у раду са многим савременим композиторима, као што су Матијас Пинчер, Матијас Артер, Мирослав Срнка и други. Кроз сарадње са домаћим ауторима овај хармоникаш је допринео ширењу литературе за хармонику. Свакако треба истаћи да је 'успон' хармонике у нашој земљи уско везан за Филолошко-уметнички факултет у Крагујевцу, где Благојевић ради као педагог, који својим радом одражава савремене тенденције у литератури за класичну хармонику.

Владимир Благојевић је члан неколико еминентних ансамбала камерне музике. Са Ансамблом Модерн из Франкфурта наступао је широм Европе, сарађивао је са ансамблом Паул Кле из Берна, а од 2004. године је стални члан ансамбла Pre-Art из Цириха, чији је уметнички руководилац Матијас Артер.

Матијас Артер је студирао обоу у Цириху и Фрајбургу. Брзо је стекао репутацију као камерни музичар са посебним интересовањем за савремено стваралаштво. Предаје обоу и камерну музику на Високој школи за уметност у Берну и свира прву обоу у Базелском камерном оркестру као и ансамблу Колегијум Новум из Цириха. Уметнички је руководилац ансамбала еквадор и Pre-Art. Посветио се научном истраживању историјски информисаних извођења музике ранијих епоха.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво