Уметност интерпретације – Мстислав Ростропович у улози диригента

Чућете како овај уметник тумачи Симфоније Сергеја Прокофјева заједно са Националним оркестром Француског радија.

Иако је Ростропович пре свега познат као један од најважнијих виолончелиста протеклог века, он је током своје каријере био и успешан диригент. Рођен у Бакуу 1927. године у угледној музичкој породици, образовање је стекао на Московском конзерваторијуму. Први концерт одржао је 1940. године, а до 1951. победио је на бројним такмичењима. Од 1956, Ростропович је започео да свира и изван граница Совејтског Савеза, успоставивши се као један од најважнијих солиста своје генерације. У то доба за њега су писали Шостакович, Хачатуријан, Кабалевски, али и Бритн и Бернстајн. Укупан број композиција које су му посвећене је чак 170. Године 1961. Ростропович је дебитовао као диригент, а на овом плану издваја се 17 сезона које је провео као шеф-диригнет Националног симфонијског оркестра из Вашингтона. Током диригентске каријере изводио је пре свега музику XX века представивши готово шездесет премијера, као и један број оперских дела.

Ипак мишљења о Ростроповичу као диригенту нису увек позитивна. Критичари пре свега истичу његову техничку мањкавост, која му није увек допуштала да искаже све оно што осећа и види у делу, те често његове интерпретације „звуче спорије" од извођења његових савременика. У неку руку, оно што му се замерало је његово инсистирање на интензитету и експресивности, чак и претераној емотивности, која је често стајала на путу прецизном руковођењу. У вези са симфонијама Прокофјева, критичка оштрица је била често непопустљива, а за Прву „класичну" симфонију, коју ћемо чути у овој емисији, речено је да је превише „мишићава" и без суптилности за разлику од верзија Немеа Јервија или Генадија Рождественског.

За Пету симфонију у Дес дуру опус 100 Сергеја Прокофјева, критичари се слажу да је најуспелија интерпретација Прокофјева коју је Ростропович представио на сету објављеном за кућу Ерато 80-их година. Драматургија дела је изузетно добро обликована, моменти гротеске акцентовани, али и лирски тренуци које је Ростропович волео.

Уредница емисије: Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво