Музеј звука

Вокалне композиције Ђиролама Фрескобалдија објављене на албуму под називом „Афети аморози” у извођењу ансамбла Le Banquet Celeste под управом Дамијена Гијона.

Композиције које ћете вечерас слушати настале су у периоду од 1615. до 1630. године, у тренутку када је, након смрти Винченца И Гонзаге, некада богат уметнички живот у Мантови почео све више да замире. Године 1615, Фрескобалди је накратко био ангажован на двору у Мантови, наслеђујући Монтевердија, који је тада отишао у Венецију. Фрескобалди је тада већ имао угледну каријеру, коју је почео да гради у још једном значајном центру, његовој родној Ферари, учећи са Луцаском Луцаскијем, да би касније отишао у Рим, где је радио као оргуљаш у цркви Санта Марија у Трастевереу, а потом и у Базилици Светог Петра. Његов пријем у Мантови, је међутим био тако хладан, да се убрзо вратио у Рим, где је наставо да објављује збирке композиција за оргуље, попуит токата, ричеркара и канцона. Крајем треће деценије 17. века, Фрескобалди је добио дозволу да напусти Базилику Светог Петра и да се пресели на двор Медичијевих у Фиренци, где су и објављене две књиге под називом Арије музикали чије одломке представљао у емисији. У њима се налазе дела контрастног карактера, која описују људску и божанску љубав, пратећи Монтевердијеве смернице по којима је „игра супротности оно што покреће наше душе".

Уредница Ивана Неимаревић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво