Дејан Петровић: Филмске актуелности

У емисији ФИЛМСКЕ AКТУЕЛНОСТИ можете слушати осврт Дејена Петровића на остварења Марте Месарош „Aurora borealis – Северна светлост” и Мајкла Пирса „Звер”, приказане на 46. ФЕСТ-у, који је одржан од 23. фебруара до 4. марта у Београду.

Ветеранка мађарског фима Марта Месарош у свом новом остварењу истражује једно од трауматских искустава непосредно после Другог светског рата. Главна јунакиња, заједно са својим вереником, покушава да пребегне у Аустрију, али ће их пресрести гранична полиција и група совјетских војника, при чему ће он бити убијен, а она силована. Својим филмом редитељка нас подсећа на хиљаде деце која су рођена у Аустрији после бруталних силовања њихових мајки од стране припадника војних трупа, али успешно избегава све замке бројних „осветничких" филмова „са тезом", и Совјете не осликава (само) као варваре са Истока, него ће међу њима бити и неколико веома позитивних ликова, попут онога који ће се напослетку индиректно показати кључним. У неколико узастопних преокрета, путем фотографија, личних истраживања и писама, сазнајемо да је прави отац њене ћерке Олге - иначе успешне бечке адвокатице - заправо пристојни совјетски официр. Потресно интимистичко дело целокупном атмосфером знатно подсећа на скорашњи филм 1945. а тематски и квалитетом готово да досеже остварeње Згаришта Дениса Вилнева, коментарише Дејан Петровић.

У програмској целини „Play UK на Фесту" своје дебитантско дугометражно остварење Звер представио је Мајкл Пирс, показујући како један нискобуџетни филм атмосфере може да надиђе и далеко амбициозније и скупље пројекте. Прича прати неприлагођену и ексцентичну тинејџерку која ступа у везу са такође неприлагођеним и наизглед опасним авантуристом. Обоје у свом емотивном и менталном животу скривају извесне историје насиља, а ствар ће се закомпликовати тиме што се у њиховом градићу већ неко време догађају сурова убиства девојчица. Неколико пута ће се потрага усмеравати у разним правцима, са променљивим успехом, а тиме ће сваки пут и индивидуални положај и међусобни однос љубавника бивати уздрмани. Идентитет правог починиоца до краја неће бити сасвим откривен, док ће завршни кадрови својом оригиналношћу надмашити готово све што смо имали прилике да видимо на филму последњих година. У својим најбољим моментима Звер се одликује управо атмосфером хичкоковске психозе, испоручујући дозу језе која готово физички може да се осети.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво