Камерни концерт

Сонате за обоу и басо континуо Алесандра Безоција

Емитујемо дела за инструмент који је овај италијански аутор најбоље познавао. Свирају Пјетро Боргоново, обоа и континуо у саставу Рино Верници, фагот и Едоардо Фарина, чембало.

Безоци је рођен у Пјаћенци 1702. године, а прве подуке из области музике добио је од свог оца Кристофора који је био обоиста. Заједно са братом Паолом Ђироламом, фаготистом, преселио се у Торино који је имао веома развијен музички живот и где се налазила Краљевска капела, према речима Жан-Жака Русоа, једна од најцењенијих у свету. Тамо су се обојица одмах запослили, да би 1740. године, када је инаугурисан оркестар Театра Ређо, Алесандро Безоци је постао обоиста и тог оркестра. Паралелно са екстензивном извођачком активношћу која му је донела и интернационални успех, Безоци није запоставио ни компоновање. Познато је да су партитуре његових дванаест Соната из опуса 2 за виолину и виолончело штампане у Паризу 1740. године. Податак да је 1771. године, током турнеје по Италији, Волфганга Амадеус Моцарт пожело да посети Торино како би упознао Алесандра Безоција, говори о слави коју је овај италијански аутор уживао, пре свега као обоиста, а потом и композитор.

Уредница Сања Куњадић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво