Век хармонике

Вивијан Шасо свира Сонате Јозефа Хајдна, са издања које је објављено 2009. године за кућу Џенуин класикс из Лајпцига.

Вивијан Шасо рођена је у 1979. године у Цириху, а дипломирала је на Универзитету уметности у Берну код чувеног хармоникаша Теодора Анцелотија. Као солиста и камерни музичар, Шасоова наступа са реномираним ансамблима као што су: Берлинска филхармонија, Симфонијски оркестар Баварског радија, Тонхале оркестар и ансамбл Клангфорум Вин. Као и већина данашњих уметника, Вивијан Шасо сарађује са савременим ауторима у циљу проширивања оригиналног репертоара за хармонику, те често премијерно изводи композиције писане за овај инструмент.

Други део њеног репертоара, као што је то уобичајено за акордеонисте који су изашли из Анцелотијеве школе, чине обраде дела за клавир композитора претходних епоха. У вечерашњој емисији чућете њене интерпретације Хајднових клавирских соната, за које Вивијан Шасо каже да их је заволела још у детињству. Ова дела она види као привлачну комбинацију рафинираног хумора, раздраганости, дубине и интелигенције. Наизглед једноставна хармонија и формални план су допуњени богатим и инвентивним варирањем неколико основних мотива. Вивиан Шасо кроз своје тумачење указује на везе између клавикорда за који је Хајдн писао и свог инструмента, при том показујући раскош динамичких могућности концертне хармонике. Наиме, добром употребом меха и држања тонова, може се постићи изузетно софистицирана палета звукова, чиме се баца ново светло на Хајднове сонате.

Марија Шекуларац и Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво