понедељак, 18. дец 2017, 20:00
Нова дискографија
Теодор Куренцис изводи „Патетичну симфонију” Петра Чајковског
Представљамо најновији албум диригента Теодора Куренциса и његовог оркестра Музика Етерна који је у априлу објавила дискографска кућа Сони класикал.
Овај грчки диригент који је каријеру започео као диригент опере Новосибирска, а потом се са оркестром „Музика Етерна" преселио у удаљени Перм, репутацију 'бунтовника" познатог по сасвим особеним тумачењима, стекао је радећи на оперским поставкама дела Моцарта, Прокофјева и Берга. Последњих година, у својим дискографским издањима посебан акценат је ставио на симфонијски и концертантни репертоар руских аутора, те су уследила веома успешна издања Посвећења пролећа Игора Стравинског или албум остварен заједно са виолинисткињом Патрицијом Копачинскајом, на којем је уз Свадбу Стравинског, забележен и Концерт за виолину Петра Чајковског. На свом најновијем албуму поново се вратио музици овог руског романтичара, изводећи његову последњу, Шесту симфонију у ха-молу, опус 74, под називом Патетична, као једино дело на издању.
Куренцис као да поручује да је хтео да се у потпуности фокусира на ово узбудљиво и повремено узнемирујуће дело, зато што жели да саопшти нешто ново и важно. Интерпретација која је забележена на албуму, снимана је чак недељу дана у великој дворани берлинског Функхауса, што је изузетно дуго за издања овог типа, али показује пажњу и контролу коју је Куренцис желео да демонстрира. Јер у питању је веома лична интерпретација, која ово дело тумачи без сентименталости, али са сентиментом, снажно, емотивно и узбудљиво. На снимку вас повремено изненади силовитост динамичких контраста или јасноћа појединих оркестарских група, попут дубоких гудача који су бројчано 'појачани' те их чини четрнаест виолончела и девет контрабаса, или наступа сординираних лимених дувача у четвртом ставу. Као што су неки рецезенти овог издања приметили, Куренцисово искуство рада у опери било је драгоцено у томе како је диригент научио да развија и одржава мелодијску линију, као и да 'дише' са солистима, што се на снимку и дословно чује у Анданте сегменту финала.
Производ је интерпретација испуњена „емоционалним интензитетом и светао пример како је за извођење неких дела стандардног репертора потребна велика страст".
Уредница емисије: Ивана Неимаревић
Коментари