Летње оперске позорнице

Волфганг Амадеус Моцарт: Титово милосрђе

Слушаћете ексклузивни снимак забележен на представи одржаној 27. јула на Салцбуршком фестивалу, који смо добили посредством размене у оквиру серијала Летњи фестивали Еурорадија.

Гледаоци су имали прилику да присуствују новој поставци коју су реализовали познати режисер Питер Селерс и диригент Теодор Куренцис. Они су овом приликом направили извесне модификације у структури дела - скратили су делимично одређене речитативе и укључили делове музике и Моцартове Мисе KV 472, Адађа и фуге KV 546 i Masonske pogrebne muzike KV 477.

Критика се слаже да је данас ретко наћи тако присну и компатабилну сарадњу као што је Селерсова и Куренцисова и да је управо на овој бази изграђено убедљиво и радикално читање Моцартове опере. Селерс смешта радњу у Јужну Африку, а Тита види као Нелсона Манделу који је дошао на власт. Њега изводи афроамерички тенор Расел Томас, око којег се налазе певачи неевропског порекла: јужноафрички сопран Голда Шулц као Вителија, сопран пореклом са Тринидада Жанин де Бик као Секстов пријатељ Аније, бас са Јамајке Вилард Вајт као Публије. Поред њих, ту су и Маријан Кребаса у кастратској роли Секста и Кристина Ганш као Сервилија, које потцртавају своје европске порекло унутар нове афричке класне структуре. Ова инверзија даје свежи поглед на драму и потцртава Селерсову дугогодишњу борбу против системског расизма у класичној музици.

Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво