Хроника Трећег програма

Емитоваћемо осврт осврт Дејана Петровића на филмове Дејвида Мекензија „По цену живота” и Алекса де ла Иглесије „Бар”, приказане у Арени Синеплекс у Новом Саду, као и осврт Долорес Станојевић на пет изложби које се током ове године одржавају у Стеделијк музеју у Амстердаму.

У свом новом филму По цену живота Дејвид Мекензи приказује сурови, у знатној мери примитивни и оскудни, материјални и ментални свет тексашке провинције који као да осликава психолошко стање протагониста - браће Тобија и Танера. Суочени са дуговима, алиментацијом и реалном претњом одузимања ранча, њих двојица ће одлучити да направе серију пљачкашких похода по банкама оближњих градића, не би ли дошли до преко потребних средстава. „Одличан филм атмосфере, снажне психолошке пријемчивости и дубоког урањања у тешки, сурови свет тексашког начина борбе за живот који враћа готово заборављени жанр у средиште пажње заинтересованих гледалаца", оцењује Дејан Петровић.

Шпански редитељ Алекс де ла Иглесија, етаблирано ауторско име далеко изван граница родне земље, у остварењу Бар преиспитује динамику социјалних односа. Филм започиње наизглед баналним и прозаичним сусретима случајних пролазника и успутних познаника у обичном престоничком бару, а ситуацијa се драматично мења када се догоди шокантно двоструко убиство испред самих врата бара, после чега ће се преостали гости и домаћини забарикадирати унутра.

* * *

Како нас обавештава Долорес Станојевић, бројни посетиоци једног од познатијих интернационалних музеја савремене уметности у свету - Стеделијк музеја у Амстердаму, могли су током маја да погледају пет изложби. Првом, отвореном знатно раније од осталих (3. децембра прошле године) и која ће трајати до септембра, музеј је обележио 100 година од настанка холандске групе уметника и архитеката „Де Стајл" коју су основали Пит Мондријан и Тео ван Дусбург. Друга изложба била је посвећена заборављеном уметнику Крису Бикману који је био један од политички најактивнијих уметника, а са покретом „Де Стајл" био је повезан од настанка до 1919. године када је напустио групу услед неслагања са Теом ван Дусбургом. Радови палестинског постконцептуалног уметника Сета Прајса представљени су на изложби Sosial Synthetic која је била свеобухватни преглед његове досадашње уметничке каријере. Четвртом изложбом музеј је направио до сада највећи преглед двадесетпетогодишњег фотографског и филмског рада уличног фотографа Еда ван дер Елскена који је признат као један од најважнијих холандских фотографа XX века, док је петом изложбом доминирала инсталација Transgressions Налини Малини из Карачија која је јединственом комбинацијом сликарства, видеа и покретних слика обрадила теме миграција, глобализације, сиромаштва и угњетавања жена.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво