Нова дискографија – Албум Колина Стетсона

Представљамо албум Колина Стетсона „Туга – поновно замишљање Треће симфоније Горецког“, који је почетком априла објавио лејбл 52 Херца.

Колин Стетсон, амерички мултиинструменталиста, композитор, импровизатор и члан популарних инди састава Аркејд Фајер, Бон Ивер и других, био је инспирисан једним од најпопуларнијих класичних дела друге половине XX века, које је написао пољски композитор Хенрик Горецки. Трећа симфонија представљала је снажан заокрет у ауторовој поетици, која се до тада ослањала на серијалистичку композициону технику, ка сведеном, готово минималистичком изразу испуњеним снажним емотивним набојем. Симфонија Горецког, која се ослањала на модалне хармоније и која је представљала својеврсну студију о болу и губитку, састојала се од 3 става - првог, који је садржавао ламент Девице Марија док посматра Исусово распеће; другог - у којем је текстуални предложак чинила нашкрабана порука на зиду концентрационог логора коју је млада девојка упутила својој мајци, и трећи, са народном песмом у којој мајка дозива сина који је погинуо у Шлезијском устанку. Снимак овог дела из 1992. године, са сопраном Дон Апшо и диригентом Дејвидом Зинманом, постао је једно од најпродаванијих издања класичне музике уопште.

Успех овог снимка оставио је све познаваоце музичких прилика затеченим - често се постављало питање зашто је дело до тада непознатог пољског композитора, написано 16 година раније, одједном постало тако популарно у последњој деценији XX века?  Одговори су варирали од тога да је пуком срећом дело постигло успех због напретка нове технологије снимања звука на комакт дисковима, до тога да подилази укусу најшире публике навикнуте на сличне теме присутне у филмској музици. Ипак, ново издање Колина Стетсона потврђује да и после скоро четврт века, ово дело није изгубило на својој привлачности и да успева да комуницира са савременим слушаоцем.

Стетсонова реинтерпретација ове композиције остаје верна нотном запису, али драстично мења оркестрацију и звучну палету. Инструментација укључује виолине, виолончела, електричне гитаре, бубњеве, клавијатуре, дрвене дуваче и вокалну солисткињу, мецосопран Меган Стетсон. У овом хармонски једноставном делу, које започиње каноном мелодије налик тужбалици, Стетсон подражава оригиналну замисао Горецког, али сада премешта динамичка и фактурна тежишта композиције. Тиме он као да потенцира блискост композиције пољског аутора са каснијом традицијом пост рока и заједничком способношћу да засићеним звуком и пажљиво организованим динамичким „таласима" код слушаоца изазова готово катарзичну реакцију.

Као илустрацију овог албума, емитоваћемо прву нумеру, односно први став, реинтерпретације Треће симфоније Херника Горецког, коју је Колин Стетсон реализовао уз саксофонисте: Мета Бодера и Дена Бенета, гитаристе Рајана Фереиру и Греја Мекмареја, виолинисткињу Сару Нојфелд, виолончелисткиње Ребеку Фун и Гиду Валтисдотир, бубњара Грега Фокса, Шахзада Исмаилија на синтисајзару, Џастина Волтера на клавијатурама и Меган Стетсон као вокалну солисткињу.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи