Из архиве Радио Београда

Снимак концерта Саре Вон који је одржан у Дворани Дома синдиката 8. новембра 1973. године у оквиру међународног џез фестивала Newport. Она је наступила уз пратњу свог трија у саставу Картон Шредер, клавир, Џон Ђанели, бас, и Џими Коб, бубњеви.

Први Newport џез фестивал отворио је Дјук Елингтон са својим оркестром, 31. октобра 1971. године, а наредних година, по први пут у Београду, наступиле су неке од највећих личности џеза као што су Дизи Гилеспи, Сони Стит, Кит Џерет, Орнет Колман, Арт Блејки, Телонијус Монк и други. Треће издање носило је име Newport – Београд џез фестивал, а публици су се представили Сара Вон, Мајлс Дејвис, Оскар Питерсон, Б. Б. Кинг, Ролан Кирк и други.

Америчка певачица Сара Вон, музиком је почела да се бави када је напунила седам година, а већ са седамнаест почела је да осваја награде на многобројним такмичењима. Важила је за уметницу са изузетном техником певања. Захваљујући широком регистру, савршеној контроли гласа и лепоти боје Сара Вон је подједнако добро певала романсе у лаганом темпу и слободне импровизације, понекад у скат стилу. Била је позната по томе што се није дословно придржавала мелодија него их је самостално тумачила третирајући их често на инструменталан начин.

Наступала је са најистакнутијим џез и блуз музичарима међу којима су и Дизи Гилеспи, Чарли Паркер и Ела Фицџералд. Објавила је преко 260 плоча и освојила Греми награду за најбољу џез интерпретацију 1982. године.

Сара Вон је први пут посетила Београд 1969. године, а наредни концерт у Београду, ова певачица је одржала 1973. године у оквиру Newport џез фестивала. О том концерту је у листу Политика 7. новембра забележено: „Сара Вон нам се још једном представила у својој непоновљивој величини... Изузетна боја њеног гласа и распон од контра-алта до колоратурног сопрана обогаћени су непресушном маштом и способношћу да се фрази увек подари кристална чистоћа. Уз пратњу властитог трија Сара Вон је неосетно показала све аспекте њеног вокалног потенцијала које јој обезбеђује популарност већ тридесет година. Почетак концерта припао је класичној песми Магловити дан а за растанак, на захтев гласова из дворане, Сара Вон је на бис отпевала Гершвиново Летње доба.”

Уреднице: Марија Вуковић и Сања Куњадић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво