Eh, ti Kinezi – Pametno vozilo bez vozača vozi po zamišljenoj ruti

Kina je poznata po efikasnom javnom prevozu - i na zemlji i pod zemljom. Takođe, poznata je i po vozilima bez vozača. Kako šarena rasveta može da skrene pažnju na bezbednost u saobraćaju i koje šarene ptice privlače fotografe na planinama?

Zamislite autobus, tramvaj i voz. Pa sve to spojite u jedno vozilo. I izbacite vozača. Takvo prevozno sredstvo koje nema ime, pa možemo da ga nazovemo, trambus, postao je zvanično javno prevozno sredstvo u kineskoj u provinciji Sičuan.

Prva komercijalna linija pametnog vozila javnog prevoza bez šina zvanično je otvorena u gradu Jibinu u jugozapadnoj provinciji Sičuan.

Ovim vozilom ne upravlja čovek i ne kreće se po šinama, već po zamišljenoj ruti. Prva linija po kom će se kretati ovo pametno vozilo duga je skoro 18 kilometara i ima 16 stanica. A koje su prednosti u odnosu na običan autobus?

„Može da primi više putnika nego običan autobus. Na primer, u kompoziciju od tri vagona može da stane 307 ljudi, dok u običan autobus dugačak 10 metara staje 40 do 50 ljudi“, rekao je direktor fabrike vozila Peng Džunghun.

Na prvoj i poslednjoj stanici su punjači za vozilo, koje može da pređe 25 kilometara nakon 10 minuta punjenja. Proizvođač navodi da izgradnja ovakve saobraćajne linije košta deset puta manje od izgradnje podzemne železnice, i za trećinu manje od linije modernih tramvaja.

Često se pitam šta je bezbednije: vozila bez vozača ili vozila sa bahatim vozačima. Sve dok vozilima upravljaju ljudi potrebna je i edukacija. Kina je prošle nedelje na nesvakidašnji način skrenula pažnju na važnost bezbednosti u saobraćaju.

Šarena svetla na visokim zgradama u Kini nisu retkost, naročito u vreme proslave Nove godine. Ali ova svetla u gradu Erdosu u severnom kineskom autonomnom regionu Unutrašnja Mongolija imaju posebno značenje.

Ovo je deo kampanje tokom Nacionalnog dana bezbednosti u saobraćaju, kojom se vozači i pešaci podstiču da poštuju saobraćajne propise.

Najviše zgrade bile su osvetljene bleštećim svetlima koja su slala poruke o bezbednosti u saobraćaju i skrivenim opasnostima na putu.

Gradske vlasti veruju da su ove poruke, koje je morao da primeti svako ko se zatekao na ulici, naterale građane na razmišljanje o bezbednosti u saobraćaju.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво