Uzori mladima od Cece do kneza Lazara

Skoro polovina dece rođene između 2000. i 2013. godine, idole i životne uzore vidi u članovima porodice. I to je, moglo bi se reći, dobra vest. Ona druga je da dve trećine njih karijeru i budućnost vidi u inostranstvu.

Novak Đoković, Baka Prase,Tito i Vuk Karadžić. Na prvi pogled nemaju ništa zajedničko, osim za takozvanu lajk generaciju – one koji imaju između šest i 18 godina. To su njihovi idoli.

„Naučnicima i umetnicima se dive zato što su pametni i inteligentni, zato što su otkrili mnoge stvari. Glumcima se dive zato što dobro izgledaju. Sportistima se uglavnom dive zato što su uspešni u svom poslu, a vrlo često su i humani. Ti njihovi odgovori zavise od toga koga imaju u vidu. Recimo, najpoluarnija ličnost u našim istraživanjima je Novak Đoković u poslednjih deset godina“, rekla je dr Ivana Stepanović Ilić sa Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Osim njega, navode i Miloša Bikovića, ali i Svetlanu Ražnatović. Od istorijskih ličnosti najviše njih navodi Nikolu Teslu kao uzora, a na listi su i car Dušan, knez Lazar i Miloš Obrenović.

„Oni nisu možda kao ranije generacije, onako, fokusirani na određeni broj ličnosti, nego sve može da bude na par dana uzor, ili par meseci, pa se pređe na nekog drugog, što znači da su prilično fleksibilni, menjaju svoje uzore, menjaju svoje modele koje slede, i oni su mladi. Još ima vremena da formiraju ozbiljne dugoročne uzore“, objasnio je direktor istraživanje „Ipsos stratedžik marketinga“, Dejan Radosavljević.

Uzori mogu biti i vršnjaci, a to je ponekad za roditelje velika briga.

„Kada se obraćate svom detetu u takvim situacijama, vi nećete da govorite sve najlošije o tom detetu sa kojim se vaše dete druži, nego ćete reći o tim njegovim posledicama druženja na njega, da on shvati da je to negativno", kaže pedagog Dušanka Šolaja.

Od 1.200 mladih, 48 odsto idole i životne uzore vidi u članovima porodice, potom u okruženju, a svaki treći pripadnik te generacije nema idole, pokazalo je istraživanje „Ipsos stratidžik marketinga“ i „Dajrekt medija junajted solušnsa“.

Nasuprot opštem mišljenju da ta generacija ne razmišlja o svojoj budućnosti, čak 55 odsto njih je sigurno u to čime će se baviti, a dve trećine mladih tih godina želi da nastavi život i karijeru u inostranstvu.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
25° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи