„Pariz 2024“ – reklama za šampon ili logo Olimpijskih igara

Posle zvaničnog objavljivanja, novi logo Olimpijskih igara 2024. godine u Parizu naišao je na pohvale, ali i na podsmehe, posebno na društvenim mrežama.

Po tumačenju organizatora, logo spaja simbole sporta, Olimpijade i Francuske. Autori su objedinili prikaz olimpijskog plamena, unutar zlatne medalje i kosu i usne Marijane, simbola republike iz perioda Francuske revolucije 1789. godine.

Međutim, bilo je i onih kojima se učinilo da bi novi logo bio prikladniji za reklamu frizerskog salona ili sajta za upoznavanje.

Logo, koji će prvi put u istoriji biti isti i za Olimpijske i Paraolimpijske igre, nastajao je više od godinu i po dana, a zvanično je predstavljen u ponedeljak.

Novi dizajn u potpunosti se razlikuje od raznobojnog Ajfelovog tornja koji je korišćen kao motiv kada se Francuska kandidovala za domaćina Igara 2024. godine.

Organizatori navode da su odabrali tri „jednostavna i moćna“ simbola. Zlatna medalja predstavlja „težnju ka izvrsnosti“, dok plamen odražava „jedinstvenu energiju“ Igara.

Slika Marijane uklopljena je kao podsetnik da su Olimpijske igre 2024. godine otvorene za sve, ali i kao priznanje za sve sportistkinje koje na njima učestvuju, dodali su zvaničnici.

Lik Marijane trebalo je da podseti na još jedan važan istorijski podatak, a to je da su žene prvi put učestvovale na Olimpijskim igrama u Parizu 1900. godine.

Natpis „Pariz 2024“ je urađen fontom u art-deko stilu, koji je bio dominantan umetnički pravac kada je Pariz poslednji put bio domaćin ovog sportskog događaja, 1924. godine.

„Kombinacija zlatne medalje, olimpijskog plamena i Marijane objedinjuje vrednosti, istoriju i francuski uticaj koji će ove Olimpijske igre učiniti zaista posebnim. Verujem da će ovaj inovativni dizajn brzo biti prepoznat u celom svetu i biti divna vizit karta za Olimpijske igre Pariz 2024.“, nada se predsedavajući Koordinacione komisije Međunarodnog olimpijskog komiteta.

Ali novi logo je na društvenim mrežama dočekan i mnoštvom šaljivih komentara.

Neki korisnici su napisali da im novi dizajn više liči na modernu, šik Parižanku, nego na Marijanu, dok drugi smatraju da je autorima inspiracija bio logotip popularne aplikacije za upoznavanje Tinder.

Jedna od najčešćih šala oko novog logotipa bila je da liči na reklamu za frizerski salon ili proizvod za negu kose. Drugima pak, više liči na emotikon ili lik iz crtanog filma.

Kako podseća Bi-Bi-Si, ni dizajn logotipa Olimpijskih igara u Londonu 2012. godine nije ništa manje bio ismevan pošto je predstavljen 2007. godine.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво