„Fića fest“, prilika da nacionalni oldtajmeri pokažu šta i dalje mogu

Na današnji dan 1955. godine, u Kragujevcu je počela proizvodnja „fiće“, a tim i razvoj auto-industrije u tadašnjoj Jugoslaviji. Iako se od 1985. godine ne proizvodi, za mnoge je ostao omiljeno vozilo kojeg se ne odriču. Ljubitelji popularnog „fiće“, iz zemlje i regiona, svake godine okupljaju se u Kragujevcu, na tradicinalnom „Fića festu“ i tako čuvaju uspomenu na njega.

Popularni „fijat 600“ celu naciju je stavio na točkove. Bio je to automobil za sve – radnike, poljoprivrednike, profesore. U tadašnjoj „Zastavi“ radilo se danononoćno. Dnevno je sa traka silazilo oko 400 vozila.

O „fići“ su snimani filmovi, o njegovom šarmu pisala je štampa. Bio je prvi automobil većine Jugoslovena, Pošte, Policije i drugih službi.

Njemu u čast, Kragujevačko udruženje ljubitelja „fiće“ organizuje tradicionalni „Fića fest“. To je i prilika, da nacionalni oldtajmeri, kabrioleti, trkački automobili, prerađeni, našminkani, doterani, zablistaju kao momci u najboljim godinama.

Ponosni vasnici iz celog regiona, ljubomorno čuvaj recept njegove dugovečnosti.

„Moj prvi auto, kad sam završio školu kupio sam ga, sa njim se družim i vozim ga i dan danas“, priča Petar Žarkov iz Pančeva. Risto Avramov iz Đevđelije ističe da je se ovi četvorotočkaši često nasleđuju.

Svojim mezimcem Beograđanka Branka Đurković stigla je do Atine, Trsta, Turske... Na Šanzelizeu svi se okreću za „fićom“, kao za „ferarijem“, kaže Dalibor Ignjatović.

Ako ste pomslili, da je „fića“ 64 godine posle početka proizvodnje, otišao u legendu, varate se. Mali, okretni auto, koji je doneo Kragujevcu epitet srpskog Detroita, još uvek vozi domaćim i inostranim putevima.

Ugovor o proizvodnji „fiće“ potpisali su pedsednik Tito i vlasnik „Fijata“ Đani Anjeli. Od 1955. do 1985. godine, proizvedeno je gotovo milion nacionalnih oldajmera.

broj komentara 4 pošalji komentar
(subota, 19. okt 2019, 09:57) - Dragan [neregistrovani]

Fica

Imam ga i ja ovo je veoma interesantno,simpaticno i vredno vozilo

(petak, 18. okt 2019, 15:11) - anonymous [neregistrovani]

znam da necete verovati

ali moji rodjaci (tetka i teca) su ficom isli za Svedsku i nazad.

(petak, 18. okt 2019, 13:18) - sreto [neregistrovani]

Maa, dajte molim Vas

Nije to bio: Популарни „фијат 600“ kako pisete nego Zastava 750 u narodu prozvan "Fića".
E sad sto mi u Srbiji danas nismo trazili da zadrzimo ime Zastava kod Fiata, sami smo krivi. Pitam se kako je rumunska Dacia mogla da zadrzi ime kod Renaulta ili ceska Skoda kod Volkswagena a mi ne?

(petak, 18. okt 2019, 11:45) - застава олдтајмер клуб швајцарска [neregistrovani]

супер прилог

хвала РТС-у што се увек сете да направе прилог у вези олдтајмера. клубовима и љубитељима значи много и даје мотивацију да се настави