Jesu li svi šalterski radnici „Mice ubice“?

Kako reagujete u situaciji zvanoj FT1P – kada vam službenik kaže: fali ti jedan papir, a kako kada vam pred nosom zatvori šalter? Jesu li ovakvi slučajevi postali prošlost ili se i dalje susrećemo sa neljubaznim službenicima na šalteru?

Stakleni ili plastični. Sa kružnim otvorom ili pravougaonim. Oni sa zvučnikom i oni bez. Zatvoreni i otvoreni. U svakom slučaju najposećeniji u svakom mestu. Šalteri. Iako na prvi pogled različiti, kažu da službenici koji rade na njima imaju dosta toga zajedničkog. 

„Svakog klijenta dočekujemo sa osmehom i velikom ljubaznošću. Ne slažem se sa tim da su svi šalterski radnici neljubazni, jer svi profesionalni servisi da bi bili uspešni danas garantuju i osiguravaju dobar pristup svakom našem klijentu“, ističe Marija Golubović, radnica JP „Pošte Srbije“.

Vrlo lepo zvuči, međutim oni koji su imali blizak susret sa službenikom kroz maleni otvor ne bi se baš u potpunosti složili sa ovom tvrdnjom. Tako građani kažu da vrlo često nailaze na neljubazne službenike, koji sporo rade, premalo se zalažu i nemaju razumevanja za njih.

A upravo je nerazumevanje i jedan od glavnih uzroka povremenih razmirica i povišenog pritiska. Čak i kada kod lekara ne dođu sa tom tegobom, pojedinima na prijemnom šalteru skoči pritisak. Žalbe na račun medicinskih sestara nisu retkost. Može li najavljeno povećanje plata od 15 posto povećati i ljubaznost?

Opterećenost poslom uzrok neljubaznosti pre nego mala plata 

„Ako je zdravstvenim radnicima bolje i pacijentima će biti još bolje, jer sve je povezano sa tim materijalnim primanjima i jednom lagodnošću života. Kada ste dobro situirani sve vam je u životu lakše i organizovanije“, smatra Maja Maletić iz DZ Palilula „Dr Milutin Ivković“.

Visina zarade ne može biti uzrok neljubaznosti smatraju u sindikatu koji okuplja medicinske sestre i tehničare i ističu da nezadovoljstvo kod pojedinih radnika pre treba tražiti u opterećenosti poslom.

„Taj procenat neljubaznosti se može svesti na statističku grešku, ali kad je neko neljubazan ili arogantan to se mnogo više naglašava, pa onda to izlazi u prvi plan kao opšta pojava. Mi u sindikatu tvrdimo da to apsolutno nije opšta pojava i da svaka školovana i obrazovana medicinska sestra na svom poslu daje maksimum“, tvrdi Radica Ilić, predsednica Sindikata medicinskih sestara i tehničara Srbije.

Opšta pojava bila je i to da su svojevremeno šalteri policije i katastra, prema „Naledovom“ istraživanju proglašeni za najgore u zemlji. Donošenjem zakona o upisu u katastar prošle godine, deo nadležnosti preneo se na notare, pa su se i redovi u katastru smanjili.

„Veliki problem sa čekanjem u redovima u katastrima je taj što je gotovo 90 posto građana koji su došli u katastar i stali u red došlo da potraži konsultantske usluge, kao npr. da li među dokumentacijom fali. Međutim tu vrstu usluga Republički geodetski zavod ne pruža“, objašnjava Maja Radović iz Republičkog geodetskog zavoda.

Od nezainteresovanosti do preterane bitnosti 

Ni klijenti nisu nepogrešivi i skloni su da projektuju svoje privatne probleme na one koji su sa druge strane šaltera, smatraju psiholozi. Tome treba dodati i stalnu izloženost službenika javnosti koja stvara dodatni pritisak i brojne reakcije od nezaintersovanosti do preterane bitnosti.

„Moguće je da je da se i oni nekada osećaju da im se prosto može. Oni su vama važni da biste završili posao i znaju da vam od njih zavisi neki papir, račun, tako da je moguće da se neki od njih osećaju previše važnim, pa dopuštaju sebi takvo ponašanje“, smatra psiholog Branislava Pavlović.

Ovakvo ponašanje, ističe, ipak nije pravilo i u velikoj meri zavisi od samog temperamenta službenika. A kada smo kod temperamenta ideju da se pozabavim ovom temom dobila sam nakon ne tako ljubaznog razgovora sa službenicom na šalteru.

To nije prvi put da sam se susrela sa takvim ponašanjem, ali jeste da toliko razmišljam šta bi mogao da bude uzrok. Nadam se da smo bar malo uspeli da odgovorimo na to pitanje. I zato imamo savet za vas: pre nego što se naljutite na radnika na šalteru, pokušajte bar na trenutak da zamislite sebe sa druge strane stakla, tačnije u njegovoj stolici.

 

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 09. мај 2025.
9° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом