Šta kvari zabavu zabavnim parkovima u Kini

Kina ima više od 2.500 tematskih parkova, od čega je 300 velikih. Reč je o investicijama od više od 66 miliona evra. Ipak, veliko ulaganje ne mora da znači da će parkovi ostvariti visok profit.

Tematski park „Helou Kiti“ u centru Šangaja pun je ljupkih maca – velike lutke, arkadne igre, čak i „Helou Kiti“ restoran. Ovaj tematski park na tri sprata prvi je doveo „Helou Kiti“ u Šangaj, kombinujući najpoznatiju macu na svetu sa klasičnim lokalnim elementima.

Svake godine poseti ga oko dva miliona ljudi. Ovo je poprilično veliki broj, ali menadžerka priznaje da sam broj posetilaca ne garantuje uspeh. Glavno pitanje je kako osigurati da posetioci dođu ponovo.

„Svi tematski parkovi imaju veliki broj posetilaca, ali na tržištu ne mogu svi da prežive. Pokrenuli smo interaktivne igre koje donose poene i sezonske karte za naš park, pa se nadamo da će se naši posetioci redovno vraćati“, kaže Hong Ruići, upravnica tematskog parka „Helou Kiti“ u Šangaju.

Broj turista koji posećuju kineske tematske parkove zabeležio je veliki rast prethodnih godina. Kineski parkovi čine četvrtinu svih poseta tematskim parkovima na svetu.

Ali veliki broj posetilaca ne znači nužno i veliki profit. Ispostavilo se da u Kini zarađuje samo njih 10 odsto.

Ako parkovi poput „Helou Kiti“ imaju problema da vrate posetioce, u onima bez poznatih likova situacija može da bude samo lošija.

U Kini su otvorene hiljade tematskih parkova, ali su mnogi i zatvoreni. Tako je zabava završena za filmski park „Vanda“ u Vuhanu.

Iako je imao mnogo medijske pažnje, bankrotirao je i zatvoren 19 meseci nakon otvaranja. Stručnjaci smatraju da je problem što ne mogu svi parkovi da ponude popularne likove i nemaju jasan plan, poput „Diznilenda“ ili „Juneverzal studija“.



„Trenutno 80 odsto svih prihoda od tematskih parkova u Kini dolazi od ulaznica. Poređenja radi, slični parkovi u svetu zarađuju od ulaznica tek 20 do 25 odsto. Tematski parkovi u Kini se usredsređuju na pogrešne prihode. Mogli bi da pojačaju maloprodaju hrane i pića. Odatle nedostatak profita usled lošeg planiranja“, objašnjava analitičar tržišta Cino Helmlinger.

Svetska istraživačka kompanija „Evromonitor internešenel“ procenjuje da će do 2020. godine Kina postati najveće tržište tematskih parkova na svetu, sa dnevnom posetom od 330 miliona ljudi.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво