U Kini je sve moguće, pa i leteći taksiji i pametni semafori

Taksiji bez vozača već postoje u Kini i prava su atrakcija. Međutim, Kinezi su otišli i korak dalje i razvijaju taksije koji lete. Dok to ne ostvare, o bezbednosti pešaka brinu pametni semafori. U prirodnom rezervatu Mont Everest se uvode nove mere u cilju zaštite životne sredine.

Na najvišem vrhu sveta, Mont Everestu, uskoro će biti uvedena nova pravila za posetioce u cilju očuvanja životne sredine. Običnim turistima biće zabranjena poseta, međutim, za planinare koji imaju dozvole za penjanje aktivnosti neće biti ugrožene.

Prostirući se na površini od oko 33.800 kvadratnih kilometara, prirodni rezervat planinski vrh Mont Everest jedan je od najosetljivijih ekosistema na svetu. Nedavno se internetom proširio izveštaj koji tvrdi da je kamp Mont Everesta „zatvoren zbog ozbiljnog zagađenja“.

Lokalne vlasti su to demantovale, ali kako bi se sačuvala životna sredina, postojeći kamp će biti izmešten, odnosno udaljen oko dva kilometra. Planinari sa dozvolom za penjanje moći će da razapnu šator i na nadmorskoj visini od 5.200 metara.

Pametni semafori u Šangaju

Ukoliko u Šangaju pokušate da pređete ulicu dok je na semaforu uključeno crveno svetlo, ne samo da ćete platiti kaznu, već će ceo grad moći da vidi vašu sliku na ekranima postavljenim na raskrsnici.

Saobraćajna policija počela je da postavlja pametne kamere na semaforima u Šangaju 2017. godine i danas ih imaju sve prometnije raskrsnice. Kamere automatski snimaju i fotografišu sve one koji se nađu na kolovozu kada se na semaforu uključi crveno svetlo.

Pametni sistem zatim poredi fotografiju lica sa onom iz policijske baze, odnosno sa fotografijom iz vaše lične karte ili pasoša. Policija će još jednom proveriti identitet, a onda vam na adresu stiže kazna i tri fotografije, kao dokaz da ste prekršili zakon. Vaše fotografije stajaće na ekranima u gradu sve tok ne platite kaznu od 20 juana, odnosno oko 300 dinara.

Osim pametnih kamera, Šangaj je prošle godine postavio i zebre koje svetle u bojama semafora, za sve one koje mrzi da podignu pogled sa mobilnog telefona dok prelaze ulicu. Takođe, početkom 2016. vlada Šangaja započela je energičnu kampanju za bezbednost u saobraćaju sa hiljadama saobraćajaca koji stoje na raskrsnicama i motre pešake.

Kako da izbegnete gužvu i pametne semafore

Kako vam se čini ideja da u one dane kada je u gradu tolika gužva da biste do posla stigli brže peške nego gradskim prevozom ili uslužnim vozilom, da pozovete taksi i po vas dođe letelica? Kinezi veruju da će to uskoro biti moguće i ubrzano rade na tome.

Kineska uprava za civilno vazduhoplovstvo i inovativna kompanija „Ehang“ iz grada Guandžoua, rade na putničkim dronovima, odnosno letećim taksijima. Kompanija „Ehang“ će učestvovati u bezbednosnoj i drugim procenama prevoza bespilotnim letelicama, kao i postavljanju standarda za putničke dronove, prve na svetu.

„Nadamo se da ćemo postaviti industrijske standarde koji mogu da budu prihvaćeni globalno. Cilj nam je da komercijalizujemo dronove što je pre moguće“, kaže za RTS suosnivač kompanije „Ehang“, Siong Jigang. 

Kompanija „Ehang“ je 2016. godine napravila svoj prvi dron za prevoz ljudi, u koji mogu da se smeste dve osobe. Siong Jigang navodi da će dronovi moći da lete oko 50 kilometara od jedne do druge tačke u gradu.

„Izgradićemo platforme za sletanje letelica na krovovima i otvorenim prostorima, koji ne zauzimaju mnogo mesta. Takođe, biće izgrađen i kontrolni centar na zemlji“, dodaje Jigang.

Inače, Kina ima više od 1.200 kompanija za proizvodnju bespilotnih letelica, a u zemlji je do sada registrovano više od 295.000 dronova.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи