Na posao biciklom – odlična dodatna zarada!

Gradonačelnik Barija Antonio Dekaro želi da udvostruči broj bicikala u gradu 2019. godine. Počeće se od četvoromesečnog probnog perioda tokom kojeg će se stanovnici, koji se odluče za vožnju biciklom, plaćati po kilometru, izveštava italijanski portal "The Local".

Prema cenovniku, građani Barija, koji će biciklom ići na posao ili u školu, biće plaćeni 20 centi po kilometru. Najviše će biti moguće platiti im 25 evra mesečno, odnosno, najveći priznati broj plaćenih kilometara pređenih biciklom biće 125, navodi The Local.

Sajt prenosi da se za učestvovanje u probnom planu, može prijaviti do 1.000 stanovnika Barija. Njihovi bicikli će biti opremljeni uređajem za praćenje koji će beležiti dužinu puta. Na taj način će se obračunavati iznos mesečne uplate.

Za one koji bicikl neće koristiti za put do posla, već za neke druge prilike, važiće cenovnik od 0,04 evra po kilometru.

„Vožnja bicikla neće samo povoljno uticati na vaše zdravlje, već ćete i zaraditi“, rekao je prilikom predstavljanja programa gradonačelnik Barija.

Kopenhagen na jugu

Grad je takođe izdvojio sredstva za učešće u plaćanju novih bicikala, uključujući i one elektronske.

Bari će finansijski pomoći sa 100 evra za kupovinu polovnog bicikla, sa 150 evra za kupovinu novog dvotočkaša i sa 250 evra za elektronski bicikl.

Ideja možda zvuči poznato. Pariz je eksperimentisao sa sličnom šemom 2014. godine, kada su građani dobijali novac da zamene automobile za bicikle.

Milano je takođe ranije pokretao inicijative za podsticanje biciklizma, ali Bari je prvi grad u Italiji koji će bicikliste stvarno plaćati!

Bari bi mogao biti odlično mesto za bicikliste jer je primorsko-ravničarski grad sa blagom klimom.

Ipak, ljudi se u centru grada i u području pored obale neretko guše zbog izduvnih gasova a takođe, problem je i što trenutno nema potpune mreže povezanih biciklističkih staza. Ključna ruta za pešake i bicikliste preko novog mosta na autoputu nije završena, navodi thelocal.it.

Međutim, prilike će se poboljšati, a arhitekte koje stoje iza plana prilagođavanja puteba za pešake i bicikliste navode da su inspiraciju preuzeli iz Kopenhagena.

Iako je promovisanje biciklizma u Italiji, koja se trenutno u velikoj meri oslanja na automobile kao glavni oblik transporta važna, može se desiti da ubeđivanje građana da iz udobnih automobila izađu i sednu na bicikl, potraje neko vreme. Zato Bari verovatno još ne možemo zvati Kopenhagenom na jugu.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво