Grdosija od 560 tona zamalo oduvana sa piste!

Scena od koje se ledi krv u žilama – A-380, najveći komercijalni putnički avion na svetu, zalelujao se po pisti kao da je reč o nekoj maloj sportskoj letelici. Na svu sreću, pilotska veština je pobedila najvećeg neprijatelja pri sletanju – bočni vetar!

Oluja „Havijer“ tutnji severom Nemačke, vetar uraganske jačine kosi sve pred sobom...

Diseldorf joj se nije našao na putu i vreme je, moglo bi se reći, pristojno.

Grdosija avio-kompanije „Emirejts“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata sprema se da sleti na lokalni aerodrom.

Prilazak poletno-sletnoj stazi deluje kao stvar rutine.

Međutim, kada je letelica sa 500 putnika, teška oko 560 tona, dodirnula pistu, kao da je „podivljala“ – zahvata je jak bočni vetar i počinje da leluja poput grane na nekom drvetu!

No, hladnokrvni piloti „udaraju kontru“ i sa nekoliko veštih manevara „čupaju“ avion iz užasne situacije.

Svaka čast, ljudi!

A s druge strane piste je sa svojom kamerom mirno stajao Martin Bogdan i čekao da zabeleži nešto lepo ili zanimljivo za „Kargospoter“, svoj kanal na Jutjubu. Ovo svakako nije očekivao.

„Načinio sam nekoliko hiljada snimaka sletanja sa udarima bočnog vetra širom Evrope u poslednjih nekoliko godina, ali ovo sletanje A-380 bilo je strašno teško i izuzetno. U početku je delovalo normalno, ali kada je avion dodirnuo pistu, počela je borba pilota da ga poravnaju sa stazom, što je izgledalo neverovatno. Nikada nisam video takvu reakciju aviona. Jasno se vidi kako piloti koriste repni stabilizator da ga smire i, na sreću, uspelo im je“, napisao je Bogdan u komentaru.

„Neverovatna veština pilota na delu. Obavili su sjajan posao.“

„Gledanje A-380 kako sleće je uvek interesantno i veliko zadovoljstvo. Baš me zanima šta ovi putnici misle o svom sletanju u Diseldorf“, napisao je na kraju redovni posmatrač takvih situacija. 

Portparol „Emirata“ je tim povodom izjavio: „Avion na letu EK-55, dana 5. oktobra 2017. godine, sleteo je bezbedno u Diseldorf pod jakim udarima bočnog vetra. Ni u jednom trenutku bezbednost putnika i posade nije bila dovedena u pitanje.“
broj komentara 23 pošalji komentar
(subota, 07. okt 2017, 15:52)
anonymous [neregistrovani]

ih

Al se nalupa za sve pare.

(subota, 07. okt 2017, 13:26)
anonymous [neregistrovani]

ILS

Mozda nije sleteo pilot nego je sletanje bilo sa sistemom ILS (instrumenti ili automatski pilot).
Ovakva sletanja su uobicajna na odredjenim aerodromima i sluze za testiranje aviona.

(subota, 07. okt 2017, 12:35)
Pukovnik [neregistrovani]

Vetar

Vetar ga je ljuljao jos dok je sletao isao je levo desno piloti su ipak odradili dobro svoj posao

(subota, 07. okt 2017, 12:14)
anonymous [neregistrovani]

Drago

Prosvetli nas, Hauard Hjuze Srbije, koji teretni avion je najveci na svetu?

(subota, 07. okt 2017, 08:32)
anonymous [neregistrovani]

Neki su nesto pomesali

Ovo je Airbus A-380 najveci putnicki avion a ne teretnjak. Najveci tertnjak i u isto vreme najveci avion na svetu je Antonov A-225.

(subota, 07. okt 2017, 06:50)
drago [neregistrovani]

antonov

Nije najveci teretni avion

(subota, 07. okt 2017, 06:44)
anonymous [neregistrovani]

rep mu ostao levo

Obratite paznju na polozaj tog repnog stabilizatora u momentu kontakta sa pistom,to ga je zanelo ali se izvuko,zaboravio,nije mu bilo lako.

(subota, 07. okt 2017, 01:25)
Dragy [neregistrovani]

Opasno

Boga mi, pilotima bi dobro došle i pelene za odrasle, u ovakvoj situaciji!!

(subota, 07. okt 2017, 00:40)
Antonov [neregistrovani]

Pravljenje pametnim

Najveca boljka u Srba
Najveći teretni avion na svetu je Antonov AN-225 Mirya
Deset sekundi da google-om...

(subota, 07. okt 2017, 00:08)
Beli Laufer [neregistrovani]

Pilot Amater

Srbi su dobri piloti,znam jednog veoma ambicioznog iz Titela akademca i to zaista obecava.Sjajan mladi strucnjak,
Pozdravljam ga i zelim mu uvek vedro nebo i da ga mu sve u zivotu ide od ruke.
Rts the best <3