Kako reklama na „Bi-Bi-Siju“ diže ugled Srbiji

U toku je svetska kampanja turizma Srbije na „Bi-Bi-Si vorldu“ i „Evrosportu“. Poluminutni spot koji prikazuje lepote naše zemlje emitovaće se u narednih šest meseci, 600 puta. To je najveća medijska turistička kampanja naše zemlje ikada dosad, zato se tokom njenog osmišljavanja brinulo o svakom detalju.

Kako predstaviti zemlju u samo 30 sekundi i postići cilj. Izazvati želju gledalaca da posete zemlju čiji im se kadrovi vrte pred očima. Zato je odabir slika koje će otići u svet veoma važan, pa ne čudi što je spot imao nekoliko verzija sve dok nije odabrana ona najbolja.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović otkriva da su se na prvom mestu vodili ciljnom grupom, jer se ne obraćaju svima na isti način: „To je jedan od kriterijuma pri odabiru kadrova. Ono što je takođe važno jeste koje je doba godine. U ovom trenutku, pošto promovišemo proleće i leto, onda smo se trudili da ti kadrovi oslikavaju i gradski odmor, ali i aktivnosti u prirodi, kulturno-istorijske znamenitosti i festivale“.

U zavisnosti od ciljne grupe kojoj se obraćate, zavisi i vreme u kojem se spot emituje, kao i emisija u okviru koje se emituje. Uporedo sa elektronskom, teče i kampanja turizma Srbije na portalima tih televizijskih mreža, čemu se takođe poklanja velika pažnja jer su istraživanja pokazala da čak 60 odsto stranih gostiju koji dođu u Srbiju, našu zemlju odabrali su na internetu.

Taj podatak stručnjake za digitalni marketing ne čudi, jer kažu da ono što se dešava na internetu i ono što je tehnologija omogućila, u stvari je samo simulacija našeg ponašanja u realnom životu.

Miloje Sekulić, stručnjak za digitalni marketing u kompaniji „Houmpejdž“ objasnio je to na sledeći način: „Recimo, ja pretpostavljam da vi kada se odlučujete na neko putovanje popričate sa svojim zaovama, jetrvama, sa prijateljima koje viđate na slavama... To je sasvim normalno ponašanje ljudi. Tehnologija nam je samo omogućila ono što se radilo u jednom malom krugu ljudi koji nas okružuju – kritike, preporuke, pohvale, davanje svog mišljenja – da se proširi praktično na čitav svet“.

Narednih nedelja i meseci, Srbija će proširiti lepezu televizija na kojima će se reklamirati.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić navodi da sada sarađuju i sa Travel čenelom: „Očekujem i tu da se Srbija promoviše na najbolji mogući način. Tako ćemo biti daleko vidljivija turistička destinacija nego što je to dosada bio slučaj“.

Efekte kampanje nije uvek lako sagledati i izračunati. Ono što je presudno važno jeste biti vidljiv na medijskom tržištu i boriti se za svakog gosta.

broj komentara 157 pošalji komentar
(ponedeljak, 01. maj 2017, 12:12)
Propusti i [neregistrovani]

Paradoksi!

Eurosport centrala je u Parizu (Francuska,aktuelna!),na RT nema reklame!-A BBC našušta EU!

(ponedeljak, 01. maj 2017, 11:44)
anonymous [neregistrovani]

Ne stopira

Ne stopira nego zaustavlja taksi.

(ponedeljak, 01. maj 2017, 11:19)
anonymous [neregistrovani]

Sta Srbija moze da ponudi strancima?

Dobru klopu, zabavu, prijateljstvo i nazalost jeftine "starlete". Sve ostalo poput banja, planina i reka malo interesuje strance.Slika bi bila daleko bolja da imamo more. Neke zemlje zarade vise od turizma nego mi samo zato sto imaju toplo more i hotele a nista drugo.Od "ski" centara imamo samo Kopaonik kao poznat ali on je nedovoljan.

(ponedeljak, 01. maj 2017, 10:58)
anonymous [neregistrovani]

Голе женске ноге?

Шта представљају ове голе ноге и стопирање девојке ноћу поред пута?

(ponedeljak, 01. maj 2017, 08:45)
anonymous [neregistrovani]

rs

Spot je predivan predivni predeli još da ih sačuvamo takve i sve više prezentujemo svetu.

(ponedeljak, 01. maj 2017, 08:32)
Bojan [neregistrovani]

Bravo

Srbija je prelepa zemlja i zahvaljujuci spotu mali deo tih lepota ce videti i ceo svet.

(ponedeljak, 01. maj 2017, 08:03)
Šane [neregistrovani]

Ulaganje

Bez uloga nema dobiti. Dobar marketing je preduslov za dobru zaradu. U ovom slučaju za sitan novac možemo zaraditi ogromne pare od turizma.

(ponedeljak, 01. maj 2017, 07:41)
Laza [neregistrovani]

Bravo

Prvo treba da upoznamo Srbiju pa onda da idemo dalje. Odličan projekat.

(ponedeljak, 01. maj 2017, 05:46)
NB [neregistrovani]

Svako ima nesto da ponudi ali,

Profitirace onaj ko zna najbolje da (se) proda. Zelim vam/nam sve najbolje I veliki uspeh.
Poz

(ponedeljak, 01. maj 2017, 01:59)
Lun [neregistrovani]

spot

Sve pohvale za spot i da ih ubuduce bude sto vise