Najčešće reči u novinama: Srbija, Beograd, milion, Vučić, Rusija i život

Ono što je zajedničko rečima Srbija, Beograd, milion, Vučić, Rusija i život, jeste da su u 2016. godini bile najčešće korišćene u štampanim medijima. Tako pokazuju danas objavljeni rezultati analize medijskog sadržaja kompanije „Ninamedija“.

Redovnim godišnjim nadgledanjem štampanih medija u Srbiji za 2016. godinu, „Ninamedija“ je utvrdila koje smo reči najčešće čitali u novinama.

Najčešća reč, koju su u osnovnom obliku mediji koristili u naslovima tekstova, jeste Srbija. Naziv naše zemlje se pojavio više od 14.000 puta, što je za 12 odsto manje nego u 2015. godini, saopštila je „Ninamedija“.

Beograd je pomenut 6.516 puta, za 12 odsto više nego u 2015. godini.

Milion je treća reč po učestalosti, sa 3.143 spominjanja. Njegovo pojavljivanje se smanjilo za 14 odsto.

Sve reči tematski vezane za oblast ekonomije beleže su ređe pominjane nego u 2015. godini, a najčešće su – milion, evro, dinar, penzija, direktor i milijarda.

U oblasti geopolitike, najčešće su u medijima štampane reči Srbija, Beograd, Evropa i Rusija, a slede reči izbeglice ili migranti. Najviše se povećala upotreba reči Amerika i NATO, a najveći pad u učestalosti upotrebe je zabeležen za reči Kosovo i Albanija.

U kategoriji ličnosti, najčešće je pominjan Aleksandar Vučić, ali za 14 odsto manje nego u 2015. godini.

Sledi Donald Tramp, čije je ime u 2016. godini zabeležilo najviši porast pominja – čak 1.421 odsto. Na trećem mestu je Tomislav Nikolić, ali za 15 odsto manje nego prošle godine, dok je iza njega Putin, sa 14 odsto većim brojem pojavljivanja.

U oblasti politike, od većih stranaka je najviše spominjana SNS, i to za 21 odsto više nego u 2015. godini.

DS je gotovo identično zastupljena, a SPS za 76 odsto više.

Od ostalih pojmova koji su zabeležili veću frekventnost u odnosu na prošlu godinu, najzanimljiviji su Dodik i NATO, prvi zbog izbora u Republici Srpskoj i referenduma o državnom prazniku, a NATO, između ostalog, zbog potencijalnog ulaska Crne Gore u taj savez.

Istraživanja su pokazala da su izbori u Srbiji i u SAD vidno uticali na pojmove koje su mediji plasirali preko naslova.

Kada je reč o sportu, Novak Đoković je i dalje najzastupljeniji pojam, a onda slede reči Partizan, fudbal i Zvezda. Svi ti pojmovi beleže manju učestalost od prošle godine, dok je veća zabeležena za pojmove košarka i vaterpolo.

Olimpijske igre u Rio de Žaneiru i uspesi Srbije u košarci i vaterpolu bili su povod da ih mediji više pominju nego u 2015. godini.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи