Prvi srpski atelje za „budženje“ motora

Mnogi bi rekli da se ljubav ne može kupiti novcem, ali strastveni motociklisti tvrde drugačije. Nekima od njih san je da sami naprave i provozaju motocikl po svojoj meri. U tome im može pomoći i prvi srpski atelje za „budženje“ motora koji je nedavno otvoren u blizini Barajeva.

Majstor Nemanja stare motocikle prepravlja tako da izgledaju bolje nego novi. „Motocikle vozim od svoje 17 godine. To je 15 godina, a ta strast u meni, da kažem, manje-više postoji od tada. I kako je ova cafe racer kultura postala popularna u svetu i kod nas, i kako su se javili interesenti da se to radi kod nas, počeo sam pomalo da to raduckam. To je kao hobi koji je polako počeo da postaje posao“, objašanjava Nemanja Ugrešić, vlasnik radionice "Clutch and brake".

Nemanja u šali kaže da ovo nije obična garaža, već prvi srpski atelje za „budženje“ motora. Takoreći, umetnost. Objašnjava koliko je komplikovan proces restauracije starog motocikla.

„S obzirom na to da radim od osam do četiri u jednoj kompaniji i da posle posla dolazim ovde, moje radno vreme traje od sedam ujutru do ponoći. Meni sa mojim finansijama, gde se odričem skoro polovine svoje plate zarad ove moje ljubavi i strasti i svega, treba mi oko godinu dana da 'nabudžim' jedan stari motocikl“, kaže Nemanja.

Upola manje vremena bi mu bilo potrebno da preradi jedan motocikl kada bi radio samo u svom ateljeu. Osim prepravke motocikala starih i po nekoliko decenija naučio je da za njih napravi i po neki novi deo.

„Najviše treba da budete strastveni prema ovome što radite i da sve to što imate na umu sprovedete u delo. Generalno je mnogo teško, treba mnogo vremena i mnogo energije da se uloži u bilo koji od ovih projekata“, objašnjava ovaj mladi majstor.

Zainteresovanih kupaca za njegove ljubimce ima. Koštaju po nekoliko hiljada evra, a Nemanja se od njih teško rastaje. Za svoju dušu tek planira da izradi motocikl.

„Idealan motor, to za mene ne postoji, ali postoji motor koji bih želeo da bude osnova za motor i da ga nekad napravim dok budem radio ovo, a nadam se da ću ceo život ovo da radim. To je 'norton komander', znači, engleski proizvođač i to je egzotika. To mi je san da ga jednog dana kupim ja lično i da ga ja radim za svoju dušu, a ne onako kako ga neko radi“, otkriva Nemanja.

Voleo bi, kako kaže, i da ovaj njegov hobi postane posao od koga će, kao i njegove kolege u svetu, moći da preživi. Mašta da u njegov atelje pristignu stare „ljute mašine“. Pa makar samo da im pregleda kvačila i kočnice kako u prevodu glasi naziv njegove nedavno otvorene umetničke radionice.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 08. јун 2025.
33° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом