недеља, 25.01.2015, 13:34 -> 15:45
Helsinki – prvi grad bez automobila
Gradske vlasti Helsinkija tragaju za načinima veće zaštite životne sredine kroz integrisanje sistema javnog prevoza i novih tehnologija. Cilj je da se smanje gužve u saobraćaju, zagađenost vazduha i redukuju javni troškovi.
Korisnici javnog prevoza u prestonici Finske imaju novu opciju na raspolaganju - sistem Kucu plus (KUCU PLUS). Rezervacija mesta u njemu je moguća preko interneta ili mobilnog telefona. U minibusu, koji je deo tog sistema, ima mesta za devet putnika koji se voze u istom pravcu, a njihov odabir se vrši putem automatizovanog sistema za određivanje pravca, u realnom vremenu.
„Naša ideja je bila da putnici iskažu želju gde i kada žele da se voze. Oni koji imaju slične potrebe kada je reč o prevozu, ulaze u minibus“, kaže programski direktor sistema Kucu plus Kari Risanen.
Karta se plaća preko interneta, unapred, i iznosi u proseku trećinu cene vožnje taksijem. Kucu plus je tek prvi korak u velikoj reformi sistema javnog prevoza, koja se planira za Helsinki.
Gradske vlasti tvrde da žele manje privatnih vozila na ulicama i čistiju prestonicu.
„Zbog čega se mora sve obaviti privatnim automobilom? Ima li i drugih mogućnosti? Rasprava o sistemu KUCU PLUS kao jednom mobilnom servisu u toku je u gradskoj vladi“, kaže pomoćnik gradonačelnika Helsinkija Hanu Pentila.
Jedna od ideja je integrisanje svih vrsta saobraćajnih usluga, uključujući i javni prevoz, taksi vozila i bicikle u jedinstvenu platformu, dostupnu preko interneta.
„Težnja nam je da ovom idejom realizujemo jedan sveobuhvatni sistem koji će korisnicima staviti na raspolaganje privatne kompanije. Biće dostupan i kroz aplikacije na pametnim telefonima“, navodi saobraćajni inženjer Sonja Hejkila.
Promena celokupnog sistema prevoza je ogroman zadatak, ali gradske vlasti Helsinkija veruju da su na pravom putu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар