„Ako već niste umetničko delo, onda barem nosite jedno na sebi“

Predsednica Narodne skupštine Republike Srbije Maja Gojković otvorila je danas konferenciju „Brendiranje modom“ u srpskom parlamentu.

Konferencija je podeljena u dva panela. Prvi panel nosi naziv „Brendiranje modom i umetnošću“ dok će se na drugom razgovarati o značaju srpske modne industrije za privlačenje turista i investicija.

Maja Gojković je napomenula da se konferencija da se sagledaju razvojne mogućnosti koje Srbija ima u ovoj oblasti, održava u cilju privlačenja turista i investitora, što bi imalo pozitivne efekte na razvoj naše ekonomije, kao i predstavljanja naše kulture evropskoj publici u novom ruhu.

„'Ako već niste umetničko delo, onda barem nosite jedno na sebi', jednom prilikom rekao je Oskar Vajld, ličnost koja je svojim životom i delom ujedinila brend, modu i umetnost i baš na te njegove reči sam želela da vas podsetim na početku ove Konferencije“, rekla je Gojkovićeva.

Ona je istakla da je brendiranje izum 21. veka.

„Kažu da je jedan od prvih brendova nastao još 200 godina pre nove ere, kada je proizvođač sandala iz Sirije stavio svoj znak na njih kako bi se razlikovale od ostalih. Grci i Rimljani utiskivali su simbole i oznake na grnčariju, što su činili u 17. i 18. veku, proizvođači finog porcelana i nameštaja u Francuskoj i Belgiji. Industrijskom revolucijom još više je porasla potreba za reklamiranjem“, istakla je predsednica Skupštine.

Prema njenim rečima danas, u svetlu globalnog tržišta i savremenih medija i sve oštrijoj konkurenciji, označavanje robnom markom je praktično neminovnost, ne samo za preduzeća, već sve više i za države.

„Na isti način kao što kompanije nastoje da privuku što veći broj potrošača, prodaju što više proizvoda i tako ostvare veće profite, i države nastoje da, razvijajući međunarodna partnerstva i saradnju, izgrade što bolji utisak o sebi, ugled i na taj način privuku turiste, strane investitore i tako ostvare rast izvoza i razvoj ekonomije.

U toj utakmici, kao posledici globalizacije, svi smo prinuđeni da se nadmećemo za pažnju i poverenje potrošača i turista širom sveta. Istovremeno, nacionalno brendiranje ima izuzetno važnu ulogu u privlačenju stranih investicija, imajući u vidu da svaki investitor analizira investicionu klimu zemlje u koju namerava da ulaže.

Iz tog razloga, Srbija je ekonomskim reformama koje je započela pre dve godine poboljšala poslovnu klimu. To je dovelo do toga da je postala sigurna, predvidiva i poželjna destinacija za poslovna ulaganja“, smatra Gojkovićeva.

Za nju nema dileme da je od izuzetnog je značaja da prepoznamo razvojne šanse koje brendiranje može da pruži i uložimo dodatne napore kako bi Srbija bila vidljivija, svesni činjenice, da to nije ni lak ni jednostavan put.

„Našoj prepoznatljivosti i pozitivnijem imidžu u globalnim razmerama, koji uspešno vraćamo, svakako su doprinele pojedine ličnosti, kao što su sportisti i umetnici i takozvani privlačni događaji, kao što su festivali 'Egzit' i 'Guča', koji privlače sve širu publiku iz godine u godinu. Međutim, svi možemo da se složimo, da to nije dovoljno i da se tu ne treba zaustaviti, već da zajedno sagledamo sve aspekte da kroz različite oblasti, među kojima je svakako i filmska industrija, dodatno povećamo našu prepoznatljivost i poboljšamo našu sveobuhvatnu vidljivost u svetu.“

Napravljeni važni pomaci

Gojkovićeva je konstatovala da su tokom poslednjih nekoliko godina napravljeni važni pomaci i da mi već danas imamo domaće kreatore i modne manifestacije koje su prepoznate na regionalnom, evropskom, pa možemo reći, i svetskom nivou.

„Ovo je svakako nedovoljno, jer kreativnost, bogato nasleđe, kao i odlična tekstilna i modna industrija predstavljaju naš veliki potencijal, u čemu je potrebna i podrška države. Važno je da svakim danom pronalazimo nove modele za promociju Srbije.

Onako kako su kroz modu, pre nas, to uradile Italija, Francuska, Velike Britanija i Španija. I da zaključim, svi zajedno moramo da radimo na kreiranju sveukupnog utiska o Srbiji kao bezbednoj destinaciji, bogatoj kulturnom baštinom i nasleđem, u kojoj važno mesto zauzima i modna industrija“, istakla je predsednica Skupštine.

O iskustvima brendiranja u modnom biznisu govorili su i predstavnica italijanske Ambasade u Beogradu Marijana Skonjamiljo i Nikolas Fej, otpravnik poslova francuske Ambasade u Beogradu.

Prateći program konferencije „Brendiranje modom“ predstavlja Izložba reprodukcija 10 slika poznatih srpskih slikara iz Galerije Matice srpske i radova modnih dizajnera kojima su one poslužile kao inspiracija.

Izložba je postavljena u Doma Narodne skupštine.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво