Stezanje kaiša na Nedelji mode u Njujorku

Ekonomska kriza uticala je i na modnu industriju. Zatvaraju se prodavnice, a kupaca kojih je sve manje odlučuju se za sitnije modne detalje. Na Nedelji mode u Njujorku, kreatori su zaigrali na kartu kaiša.

I svetska modna industrija pogođena je ekonomskom krizom, možda više nego drugi industrijski sektori. Zatvaraju se prodavnice i štedi se na reklamama. Kupaca je daleko manje, a ako kupuju, odlučuju se za sitnije komade odeće ili modne detalje.

Kreatori su suočeni sa dosad najvećim izazovom u karijeri-stvoriti odeću kojoj kupci, uprkos krizi, neće odoleti.

Stegnut kaiš je izvanredan modni detalj, a u vreme krize i metafora teških vremena.
Na Nedelji mode u Njujorku, kreatori su zaigrali na kartu kaiša.

Prosečan američki kupac potrošio je tokom prošle godine na odeću daleko manje nego ranije, ali je zato prodaja kaiševa za trećinu veća nego lane. Dok su ranije kupci jurili za modnim hitovima, sada kreatori jure kupce, udovoljavajući njihovom ukusu i džepu.

„Mislim da smo se svi trudili da obratimo pažnju na cene i da dizajniramo odeću koja je trajna i nosiva. Lagali bismo kad bismo rekli da nismo uzeli u obzir da su teška vremena. Čitava industrija je dobila šamar, pa smo veoma pažljivi", kaže Mark Badžli, kreator „ Badžli i Miška".

Velikim američkim modnim kućama profit je u padu deset odsto, ali ima stidljivih pokazatelja da kupci opet zalaze u prodavnice. Maloprodaja je u Americi u porastu za gotovo tri odsto. Tamošnja modna industrija godišnje zarađuje deset milijardi dolara i samo u Njujorku na poslovima u vezi sa modom zapošljava 175.000 ljudi.

„Tokom prošle sezone svi smo bili tmurni i neraspoloženi, ali imam osećaj da smo prošli kroz najgore. Na nedelji mode videli smo lepu odeću. Nadam se da će je prodavnice nabavljati, da će modni urednici lepo pisati o njoj, a da će kupci zavući ruke u džepove i izvaditi kreditne kartice", ističe Fern Mejlis iz „IMG grupe", organizatora Nedelje mode u Njujorku.

Britanskom „Barberiju", čiji je zaštitni znak mantil napravljen za britanske vojnike u Prvom svetskom ratu, vrednost akcija pala je prošle godine zbog krize 70 odsto. Težak udarac ublažen je smanjivanjem troškova, broja zaposlenih i zaliha.

„Poslovna klima je još puna izazova, ali poslujemo nešto bolje na domaćem tržištu i na azijskom. Napredujemo korak po korak", navodi Anđela Erends izvršni direktor „Barberija".

Modna industrija daje veliki doprinos britanskoj ekonomiji. Zapošljava hiljade ljudi i na tržištima van Velike Britanije zarađuje više od deset miliona dolara.

Nedelja mode u Londonu britanskoj prestonici donosi oko trideset miliona dolara zarade.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво