Читај ми!

Seniorke sve češće u prvom planu

Nekada nezamislive u modi, žene u zrelim godinama sve češće su na naslovnicama časopisa. Seniorke izbijaju u prvi plan – Džejms Bond devojka koja je zakoračila u šestu deceniju. Da li je reč o pravoj revoluciji ili tek marketinškom triku?

Sa sedom kosom i ogromnim crnim naočarima, američka književnica i scenaristkinja Džoan Didion je u 80. godini novo zaštitno lice luksuzne marke „selin“, prenosi Tanjug.

Najnovija reklamna kampanja dizajnerskog dvojca Dolče i Gabana dobrim delom je posvećena italijanskim bakama, pop diva Madona sa 56 godina pozira za modnu kuću „Versaće“, a postarija glumica Monika Beluči uskoro će postati najiskusnija Džejms Bond devojka u istoriji franšize.

Nema sumnje: sivo, belo i bore su pravi hit na filmu i još veći u modnoj reklami. Postoji nekoliko razloga za to.

Naime, zapadno stanovništvo sve više stari, a sa njima i lice sa naslovnica. Tu je i finansijski argument: skoro jedina kategorija koja nije osetila ekonomsku krizu su upravo pripadnici trećeg doba.

Gotovo polovina potrošnje domaćinstava je 2012. godina otpadala na starije od 50 godina. Tržište seniora predstavlja „srednjoročno i dugoročno jednu od najvažnijih potrošačkih grupa“, tvrdi Magdalena Kondej, analitičarka „Juromonitor internešnela“ (Euromonitor International).

U domenu reklame, izbor zrele osobe pomaže u privlačenju pažnje seniora.

„Taj pristup je najbolja opcija kada je reč o modnim brendovima, a lepih, glamuroznih i zrelih žena ima na pretek“, istakla je analitičarka Kondej.

Silvijan Degunst, 56-godišnja Francuskinja koja živi u Londonu, već dve godine se bavi manekenstvom. Radila je reklame za nekoliko poznatih kompanija.

„Mlade manekenke su jako lepe, ali mi se s njima ne takmičimo. Mislim da smo dobra kombinacija. Činimo lep kontrast. Interesantna je ta mešavina“, izjavila je ova sedokosa mršavica za AFP.

Silvijanova može da računa na dugu karijeru ukoliko bude sledila primer Amerikanke Karmen Del'Orefiče koja je sa 83 godine i dalje aktivna.

„Postaju sve vidljivije u svim sferama javnog života. Polako napreduje, ali napreduje", smatra 75-godišnja njujorška umetnica Su Krejcman koja govori čak o „revoluciji starih dama“.

Silvi Fabregon, koja rukovodi modnim agencijama „Masters“ i „Silver“ u Parizu, tvrdi da su starije manekenke sve traženije.

„Ljudima je dozlogrdilo da 20-godišnjakinje reklamiraju kreme protiv bora koje nemaju“, navela je Silvi.

Agencija „Masters“, osnovana 2005. godine za žene starije od 40 godina, danas ima sa 300 manekenki.

„Otvorili smo je jer smo primetili da su se seniorke promenile“, objasnila je Silvi Fabregon, dodajući da je 2012. godine usledilo otvaranje agencije „Silver“ koja okuplja 30 bivših top modela.

„Moja baka nije nikada nosila farmerke, dok moji roditelji nikada iz njih nisu ni izašli... Postoji cela ta generacija 1968. koja je ostarila, ali i dalje želi da troši, kupuje, bude lepa, mlada, ali ne i da imitira mlade“, istakla je Silvi Febregon.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи