Pijanista Jevgenij Sudbin gostuje u Beogradu i priča za čim žali

Od Sankt Peterburga, preko Berlina do Londona tekao je razvojni put jednog od najvećih pijanističkih talenata na svetu, Jevgenija Sudbina, koji je gost Beograda, a šta bi i da li bi išta promenio u svom muzičkom sazrevanju otkrio je u intervjuu za RTS.

Sudbin će u Kolarčevoj zadužbini nastupiti 27. februara, a na repertoaru će se naći dela Skarlatija, Betovena, Šopena, Čajkovskog i Sen-Sansa.

Na pitanje šta bi današnji Sudbin posavetovao malog Jevgenija koji tek počinje da svira klavir, pijanista kaže da ne bi mnogo toga promenio.

„Ne radi to nikako! Šalim se. Ima par stvari koje bih možda uradio drugačije. Možda za neka dela i kompozicije. Možda bih voleo da sam ih naučio ranije u mom detinjstvu, kao mlađi... Na primer, Rahmanjinov Treći klavirski koncert i još par drugih, koji su lakši da se nauče kada si mlađi. Ali izgleda da takve stvari uvek kasno uvidiš. Generalno, moj život sam prihvatio i prihvatam upravo onakvim kakav jeste i ne žalim zbog toga“, navodi Sudbin za RTS.

Od 2011. nalazi se na listi renomiranih pijanista „Stejnveja“.

„Veoma sam ponosan što sam postao 'Stejnvejev' umetnik. Njihovi klaviri su kao magija: paleta boja je jedinstvena, a mehanizam je kao san. Bez 'Stejnvej' klavira, moje izvođenje ne bi imalo isti smisao i značenje“, naveo je Sudbin.

Sudbin je rođen u Sankt Peterburgu 1980. godine, a izuzetan talenat i interesovanje za muziku vrlo brzo se ispoljilo. Sa sedam godina je započeo školovanje u rodnom gradu na konzervatorijumu u okviru programa za talentovanu decu u klasi profesora Ljubov Pevsnera.

Nakon dve godine učenja, osvaja prvu nagradu na međunarodnom takmičenju u Berlinu. gde će, nakon što je njegova porodica emigrirala, upisati Visoku školi za muziku „Hans Ajzler“ gde nastavlja učenje u klasi profesorke Galine Ivanzove.

Kao stipendista, svoju master diplomu stiče na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu, gde 2010. godini postaje i gostujući profesor.

Imajući u vidu da se školovao van ruske pijanističke tradicije i da ne pripada tradicionalnoj ruskoj klavirskoj školi veoma je bitna i zanimljiva činjenica da mnogi ističu njegov neobičan senzibilitet, ali da Sudbinova savršena tehnika, ipak, itekako podseća na velikane ruske pijanističke scene, Svjatoslava Rihtera i Emila Gilelsa.

Jevgenij je visoko hvaljen kao koncertni solista. Sarađivao je sa najznačajnijim i najpoznatijim dirigentima i orkestrima u prestižnim koncertnim dvoranama. U njegovoj blistavoj karijeri značajno mesto zauzimaju brojna diskokrafska ostvarenja.

Snimak Jevgeni Sudbin svira Skrjabina iz 2007. proglašen je izdanjem godine od strane britanskog Dejli telegrafa, a MIDEM (Međunarodni festival diskografskih ostvarenja) proglasio je snimak najboljim u kategoriji solo izvođenja, dok ga je britanski Gramofon opisao kao „jedan od milion“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво