Pesme Arete Frenklin hrana za dušu

Čini mi se da su njene pesme oduvek bile tu, da su stvorene da bi ostale deo naše životne matrice i da bi hranile naše duše, rekao je za Tanjug Ivan Ilić, dirigent Big Benda RTS-a, povodom smrti američke soul dive Arete Frenklin.

Ilić napominje da je Areta Frenklin poput svih velikih interpretatora otkrivala svoje slabosti, strepnje, nesigurnosti, u kojima smo se prepoznavali i pevali s njom.

„Ona je pevala za nas i pokazivala nam kako smo pred bogom i u ljubavi svi isto mali i veliki, svevremeni... Areta je pevala gospel, soul, džez i bluz. Taj bluz ne predstavlja ideju o muzičkom pravcu, već ideju da su muzika i reč njenih pesama sastavni deo života koji nas okružuje“, kaže Ilić.

Govoreći o socijalnim okolnostima u kojima je stasavala Areta Frenklin, Ilić napominje da su koreni afro-američke kulture istinski vezani za afrički kontinent.

U Africi, u lokalnoj tradiciji, nalazimo da ne postoji izdvojeni termin za pojam muzike. Ona potpada pod sveukupni termin „ngoma“ ili u nešto širem smislu „sikia“, koji podrazumeva holističko shvatanje životnog okruženja kroz značenje „bubanj, ples, svetkovina...“.

Iz takvog duhovnog miljea dolazi Areta, koja odrasta u crkvi, na propovedima svoga oca, baptističkog sveštenika, Si-El (Klarensa LaVona) Frenklina, uz koga pravi i prve muzičke korake, objašnjava Ilić.

Ističe da je kroz njihovu kuću prolazila plejada značajnih ljudi toga vremena, muzičara, gospel pevača, umetnika i boraca za ljudska prava.

„Česti gost je bila i kraljica gospel muzike, Mahalija Džekson, koja je nesumnjivo uticala na mladu Aretu, koja svoje muzičke uspehe ostvaruje sa samo 14 godina, snimajući prvi album duhovne muzike“, navodi Ilić.

Cenjeni kompozitor i dirigent podseća da Areta od 1961. godine gradi svoju „svetovnu“ karijeru pevačice, kompozitora i pesmotvorca koja je vodi kroz veliki broj nezaboravnih interpretacija, albuma, saradnji, nastupa i muzičkih transformacija, kao i brojnih nagrada od kojih su svakako najprestižnje 18 popularnih Gremija.

Uvedena je kao prvi ženski izvođač u Kuću slavnih rokenrola, i pripada najužem krugu izvođača koji su plasirali preko 100 singlova na Bilbordovu listu.

„Već krajem 60-ih dobija titulu 'Kraljice soula', i zauvek je nesumnjivo zadržava. Veliki umetnici nikad ne umiru, oni zauvek žive u svojim delima koja su ostavili u amanet čitavom čovečanstvu. U ta dela su utkali svoju dušu, život, pažnju, ljubav i povezali nas najtananijim strunama postojanja, a svakim tonom svoga glasa je to radila Areta Frenklin“, zaključio je Ilić.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво