Popuštanje cenzure u Bolivudu

Kontroverzni indijski film „Ljubav, seks i izdaja" Dibakara Banerdžija, koji prikazuje scene seksa, iako zamagljene, pomerio granice dozvoljenog u konzervativnoj državi u kojoj i dalje postoji jaka cenzura.

Novi bolivudski film o izmenama u uobičajenom seksualnom ponašanju u jednom indijskom gradiću, uznemirio je konzervativni deo bioskopske publike i pomerio standarde u zemlji u kojoj Nacionalni odbor za cenzuru i dalje igra značajnu ulogu.

"Love, Sex aur Dhokha" (Ljubav, seks i izdaja) poslednji je film u seriji avangardnih ostvarenja koji menjaju uobičajeni obrazac tradicionalnih bolivudskih filmova, koji su bili ili romanse sa igranjem i pevanjem, ili nasilne sage o osveti.

Gledanje kontroverznog film, koji se u indijskim bioskopima prikazuje od prošle nedelje, dozvoljeno je samo odraslima.

Posle emitovanja trejlera za film, u kojima se vide zamagljeni prikazi nagih ženskih tela i voajerske sekvence, došlo je do burnih reakcija u većem delu javnosti.

Režiser filma, Dibakar Banerdži, izjavio je da "Love, Sex aur Dhokha" više govori o promeni stavova i običaja nego o seksu.

Takođe, indijski reditelj kaže da film istražuje nedostatak privatnosti u savremenom svetu i da danas čak i mobilni telefoni mogu da snime, a zatim i emituju najintimnije trenutke.

„Kamera u filmu snima priču u izmenjenim uslovima, jer nekada se seks odigravao isključivo iza zatvorenih vrata, a sada to više nije tako", objasnio je Banerdži.

Špijunske kamere razotkrivaju intimu 

Deceniju ranije, kada bi stidljivi par trebalo da se poljubi na ekranu, taj prizor bio bi zamenjen metaforičnim prikazom dva cveta ili dve ptice, a publika bi jednostavno pretpostavila šta par zapravo radi.

U tom smislu je Banerdžijev film, u kojem se pojavljuju uglavnom nepoznati glumci, prikazivanjem dužih scena seksa pomerio standarde, iako nije u potpunosti izbegao intervencije odbora za cenzuru.

Ipak, upotreba nekonvencionalnih kamera: špijunskih, ručnih, nadzornih i čak podvodnih, donela je filmu izuzetne kritike, pa i poređenja sa filmovima kao što su „Paranormalna aktivnost" i „Veštica iz Blera".

Radnja filma prikazana je iz ugla kamere, koja skoro da postaje lik u zapletu koji povezuje tri priče: studenta koji se zaljubljuje u glavnu glumicu njegovog filma, menadžera prodavnice koji ucenjuje radnicu, kao i tajnu prismotru rok zvezde.

„Film efikasno izlaže javnosti skrivene običaje i uznemiravajuću količinu predrasuda u Indiji", napisao je kritičar Majank Šekar u „Hindustan tajmsu".

Iako se kritičari slažu da je "Love, Sex aur Dhokha" veliki napredak, čini si da će biti potrebno nešto više od nekoliko filmova da se izmeni svest ljudi.

Dobar primer za to naveo je režiser Banerdži, koji je ispričao da kada je razgovarao sa svojom majkom o filmu, ona nijednom nije želela da pomene naslov filma, jer je u njemu reč „seks".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи