Zabeležila najsvetlije ali i najdramatičnije trenutke – moć televizije ne opada

Reč „televizija“ prvi put je upotrebljena 1900. godine u Parizu. Pre toga Paul Nipkov je došao na ideju da – pokrenuti tačku znači oživeti sliku. Bili su to začeci televizije, koja zahvaljujući svojoj moći i Ujedinjenim nacijama, 21. novembra 1996. godine dobija svoj dan.

Uprkos prognozama da će je „pregaziti“ internet i zavidnim godinama, jer rođena je 1925. godine, televizija – opstaje.

I dok se najrazličitiji sadržaji snimaju, objavljuju, strimuju na raznim platfomama, broj domaćinstava sa TV aparatima u svetu i dalje raste, a televizija je i dalje najveći pojedinačni izvor video-materijala, podaci su Ujedinjenih nacija. Na njen svetski dan, u Televiziju su stigle njene legende.

„Ja sam morala da učim tekst napamet, jer sam mislila da je normalno, ako sa nekim razgovaraš, da nije pristojno da čitaš, da moraš da govoriš. I posle se pojavi taj 'idiot'... Šta je sad taj 'idiot'? Pa to ti lepo ide tekst ispred objektiva, i ti čitaš šta sve treba da kažeš“, rekla je  nekadašnja RTS-ova spikerka Ljiljana Marković.

Pojedini jutjuberi i influenseri imaju milione pregleda na svojim kanalima, ali moć i uticaj još su na onim – televizijskim. I najveći kritičari ne odriču se minutaže na TV.

„Gledam ja te platforme. Preksinoć sam gledao sebe. Zamislite. Znate kako sam izgledao, mlad i lep, zelen kô ruža“, kaže nekadašnji direktor RTS-a Nenad Ristić.

Istorija beleži prvu televizijsku reklamu – 1941. u Njujorku, 1958. godine – početak rada Televizije Beograd, a 1980. godine pojavu daljinskog upravljača.

Televizija je zabeležila neke od najsvetlijih, ali i najdramatičnijih trenutaka naših života, i bez obzira na sve, zauzela ono centralno mesto, makar u našim dnevnim sobama.

broj komentara 2 pošalji komentar
(petak, 22. nov 2019, 11:27) - Neša [neregistrovani]

Ah

Televizija gubi poziciju i uticaj jednako kao i svi drugi mediji. Za to je krivo primitivno jednoumlje, ljudi nisu baš toliko glupi. Mediji opstaju veštački, bezglavim finansiranjem, ne žive od publike jer ih ona i ne zanima. Zato je nje sve manje. Mediji, ukratko, rade protiv sebe.

(četvrtak, 21. nov 2019, 23:20) - anonymous Milan [neregistrovani]

Ali

Nas je napravila i debele, lenje, zavisne. Ljudi više provedu ispred TV nego što se druže.