Dilon: Volim muziku sa Balkana

Poznati američki glumac Met Dilon održao je na „Kustendorfu“ radionicu za studente i mlade autore razgovarajući sa njima o radu sa značajnim rediteljima kao što su Frensis Ford Kopola, Gas van Sant, Lars fon Trir, a posavetovao ih je kako da se bore sa nesigurnošću, ali i otkrio zašto je postao glumac.

Odlično raspoložen, prirodan i spontan, pitao je okupljene studente u sali „Prokleta avlija“, nakon projekcije filma Dragstor kauboj Gasa van Santa, da li je u redu da govori na engleskom, da li ga razumeju i obećao da će govoriti sporije.

„Ponosan sam na ovaj film i obradovalo me je kada mi je Emir (Kusturica) rekao da će baš taj film prikazati. Mnogi su me u to vreme pitali zašto snimam takav film. Bio je to prvi film koji prikazuje euforiju narkomanije, tada je Nensi Regan pokrenula kampanju 'Samo reci ne', čak mi je jedan prijatelj rekao: 'Hvala ti, zbog tebe je moja sestra na rehabilitaciji'. Međutim, ovaj film ne glorifikuje drogiranje, važno je pokazati zašto ljudi to rade“, rekao je Dilon.

U neformalnoj atmosferi, po kojoj je „Kustendorf“ poznat, Dilon je tokom dana bio gotovo neprimetan, mnogi čak nisu ni zapazili slavnog glumca u restoranu gde ručaju i studenti i novinari i gosti festivala, a rado je pristajao na fotografisanje sa onima koji bi ga uočili i zamolili za selfi.

Kaže da je veoma kritičan kada gleda filmove u kojima je igrao na početku karijere.

„Ponekad me ljudi pitaju zašto sam postao glumac. Sigurno ne zato što sam imao želju da budem na sceni. Razlog je zato što sam uvideo moć u otkrivanju istine na velikom platnu i još mi je najzubudljivije u filmu da vidim transformaciju“, rekao je Dilon, koji je u svom prvom filmu Delinkventi igrao sa svega 14 godina.

„Rano sam počeo i imam mnogo iskustva, dosta sam učio i sada kada gledam ono što sam radio, znam da kritikujem sebe u tim ostvarenjima. Ono što sam shvatio jeste da ne možete da tumačite neki lik ako ga osuđujete“, istakao je Dilon, zbog čega je naravno usledilo pitanje kako može da opravda psihopatu i serijskog ubicu koga tumači u svom najnovijem filma Kuća koju je Džek sagradio Larsa fon Trira.

Dilon je naglasio da ga takve teme ne zanimaju, ali da se divi reditelju Larsu fon Triru, koji je vrlo zanimljiv reditelj sa mnogo paradoksa.

„On je čovek koji snima filmove o Americi, a nikada nije bio u SAD. Plaši se letenja, a rekao mi je da je leteo helikopterom. Kod njega nema proba, to je prvi put da sam snimao film bez proba, ali ume da uhvati pravi trenutak. On daje uputstva u brojevima – 30 odsto manje ili 120 posto više i razumemo se, iako mi matematika ne ide“, ispričao je Dilon.

„Kada sam ga pitao da li je siguran da treba da snimi ovaj film, odgovorio mi je: 'Uvek možeš mene da okriviš'. Naravno da hoću“, dodao je slavni glumac.

Dilon se prisetio i improvizacije kojoj je Kopola bio sklon i radu na filmu Rumble Fish, ali i kako su mu svi muzičari rekli da neko mora da odigra njegove scene s gitarom u filmu Samci u kome je tumačio vođu benda „Sitizen Dik“ iz Sijetla, jer ne ume da svira gitaru.

Priznaje da uživa da režira, a dokumentarce smatra „posebnom zveri“.

„Kada sam naleteo na Emira na Kubi, upozorio me je da je vrlo opasna stvar raditi dokumentarac, jer postoji toliko mnogo načina na koje može da se ispriča priča. To je drugačija vrsta životinje“, rekao je Dilon.

Voli, kaže da pripoveda, ali se bori sa strukturom i naglašava da je najvažnije pratititi logiku karaktera i imati u vidu da priču kreiraju akcije ljudi.

„Ne radi se o tome da je jedan plus jedan jednako dva. Logika likova se ogleda u tome da kada otvorite svesku, zapitate se zašto neka osoba tako nešto radi i ako dublje pogledate u tu osobu, shvatićete zašto se tako ponaša“, objasnio je Dilon.

Preferira film u odnosu na serije, mada priznaje da televizijska forma ima dosta kreativnih potencijala.

„Uradio sam jedan projekat za televiziju, ali sa svakom epizodom dolazio je drugi reditelj sa scenariom i shvatio sam da to neće funkcionisati. Uradio sam jednu sezonu i pozvao producenta sa molbom da ubiju moj lik. Prava lepota i poezija je film – sedeti i gledati ga na velikom platnu“, ispričao je Dilon.

Govoreći o najvećim greškama koje jedan reditelj može da počini radeći sa glumcima, Dilon je uz uzdah rekao da reditelji prave mnogo grešaka.

„Ne pomaže kada ti reditelj kaže šta ne želi. Mladi reditelji pak izbegavaju da pričaju s glumcima, što je pogrešno. Dođi i direktno mi reci šta želiš. I još jedna bitna stvar je – zaboravi na savršenstvo. Neuspeh je važan deo procesa. Nije smak sveta ako ne uspeš iz prve“, naglasio je Dilon.

Na molbu jedne studentkinje da ih posavetuje kako da se izbore s nesigurnošću, rekao je da ne voli da daje savete.

„Ipak predlažem vam da verujete sebi. Trenutak kada izgubiš koncentraciju, može biti najbolji trenutak. Ne osuđujte sebe, jednostavno nastavite. Kao mlad glumac mislio sam da je spontana reakcija bila propast, a onda je to ispalo da je najbolje. Preuzimajte rizike bez obzira na mogućnost neuspeha i mnogo se pripremajte“, poručio je Dilon studentima i dodao: „Vi ste budućnost“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво