Italijanski filmovi nagrađeni u Kanu pred domaćom publikom

Repertoar srpskih bioskopa kojim dominiraju holivudskih blokbasteri, oplemeniće i autorski filmovi koji su odraz ljudskih sudbina. Među njima se ističu italijanska ostvarenja nagrađena na nedavno završenom Kanskom festivalu.

Zvanično najbolji glumac 71. Kanskog festival Italijan Marčelo Fonte, briljatan je u ulozi zaljubljenika u životinje u urbanom vesternu Dogmen respektabilnog reditelja Matea Garonea.

Dramatična i gorka priča snimljena prema istinitom događaju nalik je iscepanoj stranici crne hronike koja se dešava na periferiji Napulja, a dočarava nam život junaka uvučenog u opasne i manipulativne kriminogene krugove. Film se pretvara u sjajan, ali mučni triler koji u sebi nosi pesimističan pogled na ljudsku prirodu i društvo.

Komentarišući svoju ulogu i šta takav lik simbolizuje u savremenom svetu, Fonte ističe da je reč o kategoriji malih ljudi, koji su veoma nisko na društvenoj lestvici.

„Jedan je od onih koji nastoje da prežive, da se na neki način snađe kako bi imao ono što svaki čovek normalno treba da ima. Ako polazimo od društvenog sloja, on je običan građanin. Slobodan, jednostavan. I on ponekad greši“, objasnio je glumac.

Italijanska rediteljka Aliće Rorvaher donosi priču o Srećnom Lazaru za koju je dobila nagradu za najbolji scenario u Kanu.

Simpatični Lazaro je i glavna figura ekscentričnog bajkolikog filma koji se kreće između folklorne priče i basne. A taj svet je ruralna mitološka Italija u kojoj jedna potrošena radnička komuna, nalik savremenim kmetovima koji rade za bogate, živi na margini civilizacije. Junak ove priče iznenada umire, zatim vaskrsava i ponovo pokušava da promeni svet koji više nije isti.

Upitana da da ocenu da li je film Srećni Lazaro kritika savremenog društva, film protiv liberalnog kapitalizma i o eksploataciji ljudi, rediteljka je istakla da to treba da otkrije publika.

„Mislim da ne treba ja da govorim o referentnim tačkama i o tome šta film simbolizuje. To treba da otkriju gledaoci. Za mene je film putovanje u svet moje mašte, a pošto je mašta živa stvar, ona se hrani i onim što se događa u stvarnosti u mojoj zemlji“, naglasila je Rorvaherova.

Filmovi Dogmen i Srećni Lazaro, i tematski i stilski, dostojni slavnog doba italijanskog neoreazlima, koje će osim Kanskog žirija, sasvim izvesno prepoznati svetska i srpska publika.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво