Da li novi „Blejd raner“ može da opravda očekivanja bez Vangelisa?

Kada se pojavio, sada davne 1982. godine, „Blejd raner“ je bio film ispred svog vremena. Publika ga nije razumela, kritika još manje. Jedna od retkih stvari za koju su se svi složili da je odlična jesu specijalni efekti i muzika. Zanimljivo je da specijalni efekti izgledaju veličanstveno i posle 35 godina, i umnogome mogu da pariraju modernim filmovima. Isto važi i za pozadinsku orkestraciju, koju je komponovao kultni Vangelis, a koja je i posle niza mahom neuspelih imitacija i plagijata, i dalje sjajna.

Na žalost mnogih obožavalaca, Vangelis je odbio da uradi orkestraciju za nastavak – Blejd raner 2049. – iako mu je ponuđeno. Reditelj novog filma Denis Vilnev obratio se svom dugogodišnjem saradniku Johanu Johansonu, koji mu je komponovao muziku za prethodna tri filma.

Poput Vangelisa, Johan je takođe svojevrsni inovator na polju muzike, koji voli da dekonstruiše klasično „skovane“ kompozicije, propusti ih kroz digitalne filtere i ponovo sklopi u „nova“ dela. Što se filmskih orkestracija tiče, taj kompozitor je dva puta nominovan za Oskara i to za filmove Teorija svega iz 2014. i Sikario iz 2015. godine.

Doduše, Johanson nije sam u ovom podvigu pisanja muzike za Blejd ranera 2049. Naime, producenti su unajmili pomoć i to u vidu Bendžamina Volfiša (koji je komponovao muziku za Nevidljive faktore iz 2016. godine, ali i ovih dana veoma hvaljeni i popularni horor To Andresa Mušetija) i Hansa Cimera, dugogodišnjeg saradnika glavnog producenta Ridlija Skota.

„Nemoguće je pomisliti na Blejd ranera, a ne pomisliti na Vangelisovu sintisajzersku orkestraciju koja upotpunjuje i zaokružuje celokupnu atmosferu filma. Međutim, nastavak se odigrava 30 godina kasnije, što ostavlja prostor za određene promene i inovacije. Ne mislim da treba u potpunosti zanemariti prošlost, ali takođe ne mislim ni da je treba ponavljati. Stoga, nadam se da ćemo Cimer, Volfiš i ja uspeti da doprinesemo svetu Blejd ranera, ali i da ćemo ga malo proširiti. Makar muzički. Što nije nimalo lako“, istakao je Johanson.

Volfiš i Cimer su već radili zajedno na Denkerku Kristofera Nolana, a sada će publika imati priliku da čuje kako i da li su ova tri kompozitorska velikana u mogućnosti da pariraju Vangelisovom kultnom saundtreku prvog Blejd ranera.

Iako bi mnogi, verovatno, želeli da čuju Johana, Cimera i Volfiša kako kanališu Vangelisa, to možda i ne bi bilo najpametnije, već bi bilo daleko bolje da se fokusiraju na sopstvene interpretacije sveta Blejd Ranera.

Na repertoar domaćih bioskopa SF spektakl sa Rajanom Goslingom i Harisonom Fordom Blejd raner 2049. stiže 5. oktobra!

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво