Željno iščekujući "Avatara"

Novi film Džejmsa Kamerona, naučno fantastični ep "Avatar", premijerno će biti prikazan sredinom decembra, a prodaja karata već je počela. Film je nedavno promovisan na internetu i u odabranim svetskim biskopima. Reditelj, koji se proslavio filmovima "Titanik", "Terminator", "Osmi putnik 2" i "Ambis", namerava da uspostavi nove standarde u snimanju filmova koji se oslanjaju na specijalne efekte.

Četrnaest godina posle "Titanika", filma koji je doneo najveći prihod u istoriji kinematografije (preko 600 miliona dolara u SAD), u bioskopima će se pojaviti novi film Džejmsa Kamerona "Avatar".

Iako je premijera zakazana za sredinu decembra, prodaja ulaznica već je počela.

U sklopu promocije filma, u četvrtak se na internetu pojavio trejler filma koji je postavio novi rekord po broju "daunloudovanja", dok su u petak organizovane probne projekcije.

Naime, u SAD i još 58 zemalja sveta, organizovane su besplatne projekcije dela filma u trajanju od šesnaest minuta.

Kako je Kameron izjavio, taj insert sastoji se od određenog broja scena koje traju oko tri-četiri minuta, a namena mu je da publici pruži uvid u "kvalitet proizvoda".

Te projekcije su izazvale veliku pažnju, kao i brojne komentare na Fejsbuku i Tviteru.

Režiseru "Terminatora"," Osmog putnika 2" i "Ambisa" žanr naučne fantastike svakako nije nepoznanica.

Kameron sada želi da redefiniše proces snimanja filmova.

"Avatar" koristi novu tehniku koja spaja snimljene i sintetičke slike, što je omogućilo Kameronu da u realnom vremenu menja zastupljenost ta dva elementa u različitom odnosu.

Rezultat toga je do sada neviđen prikaz futurističkog rata na udaljenoj planeti uz korišćenje nove vrste specijalnih efekata.

Avatari i Navi na Pandori

Kameron je želeo da stvori projekat koji će ustanoviti granice digitalne animacije.

Zbog toga je radnja "Avatara" smeštena u budućnost, u vreme kada ljudski rod istražuje udaljene planete, koristeći veštačka tela realističnog izgleda, nazvana "avatari".

Međutim, avatari ulaze u konflikt sa vanzemaljcima po uzoru na koje su napravljeni (zovu se Navi), a koji naseljavaju egzotični svet Pandoru. Ovi vanzemaljci su visoki oko tri metra, plave boje, izgledaju privlačno i predstavljaju spoj pokreta glumaca i digitalizovanih slika. Čak i ako osnovna priča filma ne deluje dovoljno privlačno, korišćenje ove vrste efekata ima impresivan potencijal.

Kada je reč o Navi vanzemaljcima, Kameron i njegov tim su se potrudili da bi "Avatar" bio uspešan. Pored korišćenja tehnike virtualne kamere, smišljen je i potpuno nov jezik koji su glumci učili. Trening pokreta omogućio je glumcima koji tumače uloge vanzemaljaca da se kreću na prirodan način, iako nesvojstven ljudima. Kompozitor Džejms Horner je komponovao pesme koje pevaju horovi "vanzemaljaca".

Najveći deo onih koji su gledali probnu projekciju, oduševljen je vanzemaljskim okruženjem koje se pojavljuje u "Avataru", svetom i kulturom Navija. Spajanje poznatog i stranog u svemiru Kameron čini vešto, pa se može očekivati da će ovo ostvarenje impresionirati i najprobirljivije ljubitelje naučne fantastike.

Novi način snimanja filmova

Možda je razumevanje načina na koji se stvaraju ovi neverovatni specijalni efekti dovoljno da privuče publiku, ako već same 3-d avanture vanzmaljaca to nisu.

Kameronova nova tehnika radi poput video igre. U dosadašnjoj tehnici je bilo uobičajeno da se snimaju pokreti glumaca, koji bi se onda u procesu post-produkcije spajali sa veštački stvorenim okruženjem..

U "Avataru", Kameron koristi virtualnu kameru, što mu omogućava da vidi glumce u veštačkom okruženju za vreme snimanja. Drugačije rečeno, to mu omogućava da vidi konačan proizvod, kao i da ga menja za vreme snimanja filma, odnosno da koristi realističnije kadrove, najintenzivnije pokrete, kao i da uspostavi pravi balans između snimljenog i veštačkog.

Pojedini kritičari koji su imali priliku da vide delić „Avatara" smatraju da Kameronov cilj nije bio da samo napravi novi film koji bi zaradio milijardu dolara, već je hteo da uspostavi nove standarde snimanja filmova koji se oslanjaju na specijalne efekte.

On je, navodno, za vreme snimanja pozvao Stivena Spilberga, Pitera Džeksona i Džordža Lukasa da se upozaju sa primenom nove tehnologije.

Pre 30 godina, originalna trilogija Džordža Lukasa "Ratovi zvezda" promenila je način upotrebe efekata.

Pojačana" realnost

Pre 10 godina, nova trilogija "Ratova zvezda" uvela je upotrebu digitalne tehnologije. Sada, Kameron i "Avatar" uspostavljaju novi trend.

Naravno, spajanje snimljenih i sintetičkih okruženja nije potpuno nov koncept.

Tehnologija "pojačane" realnosti ("Augmented Reality") koju je konstruisala francuska kompanija "Total Immersion" je radila nešto slično tome sa bejzbol karticama, poslovnim prezentacijama i reklamama.

"Avatar" i "Total Immersion" će udruženo voditi kampanju za promovisanje filma koja će biti slična onoj za poslednji film iz serijala Ratovi zvezda. Ipak, "Avatar" je prvi film koji koristi ovu tehnologiju u fazama produkcije, post-produkcije i promovisanja filma.

Holivud je načinio postepen prelaz od zelenih ekrana, kompjuterski generisanih slika i digitalne animacije.

Publika prihvata promenu samo ako joj ono što vidi na ekranu izgleda realno.

Aktuelni trend pokazuje tendenciju prema digitalnom okruženju, koje izgleda stvarno, poput filmova snimljenih na klasičan način.

"Avatar" je najverovatnije novi veliki korak ka novom stadijumu u evoluciji filmova.

Ne samo da će publici predstaviti neverovatni strani svet, već će i zauvek promeniti način na koji režiseri koriste digitalnu animaciju. Dajući rediteljima novu alatku koja omogućava snimanje realističnih digitalnih scena, Džejms Kameron nas je približio naučnoj fantastici koja izgleda potpuno stvarno.

Bez obzira na konačni uspeh filma, novine koje je Kameron uveo izmeniće filmsku industriju.

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 02. sep 2009, 07:02) - vins [neregistrovani]

Avatar

pa nisam siguran baš koliko će uvođenje nazovimo ga CGI v.2.0 doprineti kvalitetu filma u budućnosti. Iskreno, meni je baš bezveze kada i sad pogledam bilo koji Američki film od silnih animacija.... Slabo ko snima sjajne totale kakve je svojevremeno radio Kurosava, pogledajte samo recimo špicu Jodžimba ili Ran...e, to su filmovi, od ljudi za ljude, a ne ove novotarije. Ipak, svaka roba ima svoga kupca, a i ukusima ne vredi raspravljati