Kina ima auto-put samo za bicikle!

Jedan od najvećih zagađivača na zemlji, Kina, iz dana u dan radi na tome da pobošlja kvalitet vazduha, podstiče ekološki saobraćaj i reciklažu. Neka od rešenja tamošnjih stručnjaka su prvi auto-put za bicikle, ili bolje rečeno bicikl-put, jestive slamčice za piće koje mogu da zamene plastične.

Poznato je da Peking nije brdovit, pa je zato bicikl omiljeno prevozno sredstvo. Pekinžani su sada dobili prvi put za bicikle, kako bi se biciklistima olakšalo putovanje, smanjila gradska gužva i promovisao ekološki saobraćaj.

U oblasti Huilunguan na severu Pekinga živi skoro 12.000 ljudi koji svakog dana usred saobraćajnog špica putuju na posao u Šangdi, rastuću tehnološku i industrijsku zonu.

Putovanje im je sad ubrzano prvim putem napravljenim samo za bicikliste. Put je dugačak 6,5 kilometara, a širok šest metara. Svakog sata može da primi 1.000 do 1.200 biciklista.

„Ovaj deo puta prolazi kroz dve stanice podzemne železnice i takođe seče auto-put Peking-Tibet. Da smo ga izgradili na zemlji, bilo bi mnogo prelaza, koji osiguravaju bezbedan saobraćaj“, objasnio je Hu Jongli, zamenik direktora projektnog centra Pekinške gradske komisije za saobraćaj.

Bicikli mogu da se kreću maksimalnom brzinom od 20 kilometara na sat i to bez zaustavljanja, budući da nema semafora niti drugih prepreka. Postoji osam ulaza i izlaza sa puta. Onima koji putuju do posla između dva distrikta do sada je u proseku bilo potrebno 40 minuta metroom. Biciklistički put ubrzaće putovanje na dvadesetak minuta.

Jedna kineska kompanija napravila je slamčice za piće od skroba, kao deo borbe protiv velikog problema plastičnog otpada. Budući da su napravljene od skroba, slamčice možete skuvati i pojesti.

Države širom sveta poslednjih godina pozivaju na zabranu plastičnih slamčica. „Starbaks“ u Šangaju je među kafeterijama koje su plastične slamčice zamenile papirnim, koje se mnogo brže razgrađuju od plastike.

„Ne dopada se svim gostima ideja papirnih slamčica, ali objašnjavamo im da to radimo zbog budućih generacija“, kaže Đi Lingjun, kafedžija u „Strabaksu“.

Luo Džongping je sagradio jednu od prvih radionica za izradu plastičnih slamčica još 1993. godine. Danas ima veliku kompaniju, ali ukoliko se ne prilagodi tržištu njegova imperija plastičnih slamki mogla bi da se sruši. To je shvatio na vreme, pa je mašine za proizvodnju plastičnih slamčica zamenio onim za izradu papirnih. Ali njegova ambicija tu ne staje.

„Papirne slamčice takođe imaju velike ekološke troškove. Treba seći drveće i okolina se zagađuje u procesu proizvodnje. Zato smo jedni od prvih koji prave slamčice od skroba“, navodi Lou Džongping, predsednik fabrike „Soton slamčice“.

U ovoj fabrici za slamčice koriste materijal koji može da se pojede.

„Slamčice su napravljene od skroba. Suština je u sledećem – ako ljudi mogu da jedu i vare ove slamčice, i priroda može takođe“, poručio je Lou Džongping, predsednik kompanije „Soton slamčice“. 

Iako su jestive slamčice već u prodaji, još uvek rade na tome kako da se uspori njihovo omekšavanje.

Oni koji su na dijeti možda bi ipak trebalo potpuno da izbace slamčice iz upotrebe.

broj komentara 8 pošalji komentar
(četvrtak, 06. jun 2019, 08:18) - Dr.Top [neregistrovani]

@ Bicikle

I ja takođe živim u Njemačkoj, Sjevernoj Rajni-Vestfaliji, i imam sasvim drukčije utiske.
Njijemci su bogat narod, pa u familiji mogu imati više automobila, ali i pored toga bicikli se mnogo koriste.
Biciklističke staze su jedno, a bzi biciklistički putevi sasvim drugo, jer se ne ukrštaju sa drugim saobraćajnicam, nema semafora, mostovima, nadvožnjacima i podvožnjacima se prelazi preko autoputeva, pruga i lokalnih saobracajnica. Nema stajanja i samo voziš, voziš, voziš, ....
Mnogi gradovi su na gradskim saobracajnicama odvojili cijelu jednu traku za bicikle. U Düsseldorfu je npr. jedna od najfrekfentnijih saobracajnica, Prinz-Georg-Strasse, sa 2 x 2 saobraćajne trake trake, rezervisana samo za bicikle.

(sreda, 05. jun 2019, 02:12) - Dragacevac [neregistrovani]

Bicikle

U Nemackoj ovde gde sam ja,svuda pored regionalnih puteva,gde je moguce,izgradjene su bicklisticke staze.Ipak se ove staze koriste jako malo jer Nemcu omiljena igracka je auto.Ako porodica ima pet odraslih clanova,kao primer,svako ima svoj auto,tako da se bicikle jako malo koriste,mada ih vecina poseduje.

(utorak, 04. jun 2019, 18:47) - Dr. Top [neregistrovani]

Putevi za bicikle

Ovkvih (auto)puteva za bicikle ima već odavno po Danskoj, Belgiji, Njemačkoj, a u Holandiji postoji čitava mreža od oko 400 km. U Njemačkoj ima takođe više takozvanih brzih pzteva za bicikle (Raddschnellweg) a najduža trasa je 101 km. Inače ovi putevi su konstruisani tako da moraju omogućiti brzinu od 20 km/h na više.

(utorak, 04. jun 2019, 18:26) - anonymous [neregistrovani]

Kisa?

Ne razumijem, pa nisu od secera da se istope, sto bi rekli Holandjani? U NL ima najvise biciklistickih staza i svi voze biciklo i nijedna staza nije nadkrivena i cesto pada kisa i niko se nikad nije bunio zbog kise.

(utorak, 04. jun 2019, 16:20) - anonymous [neregistrovani]

Jedan od...

Čuj, "jedan od najvećih" zagađivača... ne dao ti Bog da živiš tamo.

(utorak, 04. jun 2019, 13:28) - anonymous [neregistrovani]

U projektu je jos jedan....

Auto-put "" samo ZA ""...
Auto put samo za bose noge...

(utorak, 04. jun 2019, 13:17) - anonymous [neregistrovani]

Zakeralo

Zashto sve shto dolazi sa istoka - ne valja. Treba biti veliko zakeralo pa kritikovati ono shto su uradili Kinezi za svoje bicikliste.

(utorak, 04. jun 2019, 11:38) - anonymous [neregistrovani]

A kad je kiša?

Put je trebalo da bude pokriven. Ovako ne samo da su biciklisti izloženi kiši, nego će posle svake kiše biti potebno vreme da se staza osuši, a za to vreme će biti opasna. Još veća opasnost preti od vetra koji je na visini uvek daleko jači, a ni od toga ne postoji nikakva zaštita. Lepo je imati biciklističke puteve (kamo sreće da ih imamo i mi ili barem upotrebljive staze!), ali ovo ipak nije baš dobro smišljeno. Više deluje da je ideja bila samo da se biciklisti proteraju sa ulica, da "ne smetaju" onima u automobilima. Ako zaista žele da reše problem gužve treba da zabrane vožnju privatnih automobila u gradu. Ulicama svakako može da prođe mnogo više biciklista (pored autobusa),