Iz školske klupe u preduzetnike

Uz razvoj novih tehnologija, u našoj zemlji je sve više mladih koji bi želeli da pokrenu sopstveni posao, ali još nemaju stečeno znanje i iskustvo. Pojedine srednje škole kod nas obrazuju buduće preduzetnike.

Nastavni plan i program predmeta preduzetništvo na obrazovnom profilu tehničar mehatronike u svim školama koje ga realizuju je standardan.

Specifičnost tog predmeta u radu sa maturantima u Politehnici – školi za nove tehnologije, jeste moderan pristup nastavi.

Kod učenika se neguje preduzimljivost od prvog dana, angažuju se lično i maksimalno su aktivni.

Cilj ovog vida obrazovanja je da se ta preduzimljivost proširi na sve aspekte njihovog delovanja.

„Učenici dobijaju mali istraživački projekat pri kome treba da istraže šta je to APR, gde se nalazi APR, šta se radi u APR-u; da pronađu šta je to šifra delatnosti i otkriju zbog čega je ona tako bitna; da istraže šta su to šifre delatnosti, čemu one služe. Potrebno je da razmisle o sopstvenom biznisu samostalno, sa drugom u nekoj manjoj grupi. Razmatraju koja bi bila šifra delatnosti za njihov posao. Na sličan način dobijaju u jednom trenutku zadatak da naprave sopstveni biznis-plan“, kaže Valentina Mladenović, nastavnica mašinske grupe predmeta.

Karakteristično je u tim situacijama da maturanti smisle nešto jako veliko, što će raditi onlajn ili kao tzv. frilenseri.

Sam svoj gazda 

Ključna uloga nastavnika u takvim situacijama je da ih savetuju kako da razmotre realne poslove koje će zaista moći da registruju u svojoj zemlji; da istraže u kojoj formi i zbog čega, koje pri tome poreze treba da plate i na koji će način zarađivati.             

Kako kaže nastavnica Mladenović, ispostavilo se da je preduzetništvo postalo jedan od omiljenih predmeta.

Rad na projektu pobuđuje učeničko interesovanje pa se raspituju kod svojih roditelja – koliko plaćaju struju, koliko plaćaju komunalije, koliko bi oni plaćali to u svom sopstvenom biznisu. Razmatraju načine za reklamiranje posla, ako bi ga započeli.

Specifično je još i to što se profesori trude da im pomognu tako što ih tokom istraživačkog postupka upućuju na moderna istraživačka sredstva.

„Jedno od sredstava je podkast – zove se Pojačalo i to je moderna forma namenjena baš mladim ljudima koji žele da započnu ili su započeli svoj biznis. Ispostavilo se da naši maturanti vole to da rade", dodaje nastavnica Mladenović.                        

Boris Savić, učenik četvrtog razreda na smeru mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje, kaže da je mašinsku tehniku zavoleo još kao mali.

Tokom školovanja u Politehnici najviše mu se dopada što većinska nastava uključuje rad na računaru. Posebno mu se sviđa modeliranje, zato što zahteva dosta veština i znanja, kao i talenta za dizajn.

„Naši nastavnici se trude da što pre počnemo samostalno da radimo. Zahvaljujući nastavi koja je izuzetno kvalitetna, ja sam već sada stekao dovoljno znanja u oblasti softverskog modeliranja, koje primenjujem u raznim projektima na kojima privatno radim. U ovoj modernoj oblasti imamo svake godine takmičenja, a ove godine ja branim boje Politehnike", kaže Boris.              

Kao i mnoge njegove kolege, želi da studira Mašinski fakultet i smatra da mu škola daje odličnu osnovu za to.

Svrha ovog predmeta je da se učenici na najsavremeniji način obrazuju i u potpunosti savladaju alate koje mogu primeniti na sopstvenim projektima. Stečeno znanje im može pomoći da kvalitetno izaberu sopstveni posao.

„Nije poenta da li će biti vlasnici svog biznisa sutra ili za deset godina. Oni će zahvaljujući ovome bolje razumeti svoje poslodavce i sistem u kome rade. Smatramo da je to izuzetan dobitak za njih, za nas, kao i za celo društvo“, zaključuje nastavnica Mladenović.

broj komentara 0 pošalji komentar