Udahni, sedi, odmori se – učionica na svežem vaduhu

Centar za građansko delovanje raspisao je krajem septembra konkurs za idejna rešenja mladih za sređivanje javne površine značajne za širu društvenu zajednicu. Projekat je ostvaren uz podršku Ministarstva omladine i sporta, u okviru programa „Mladi su zakon“.

Učenici Politehnike – škole za nove tehnologije su u okviru đačkog parlamenta poslali predlog za uređenje dela škole, tačnije školskog dvorišta, koje je zamišljeno kao učionica na otvorenom.

Novčana sredstva kao nagrada na ovom konkursu, iskorišćena su za kupovinu klupa, kao i za sređivanje kompletnog dvorišnog eksterijera.

Ovakav vid nastave u svetu se smatra veoma pozitivnim. Održava se u mnogim zemljama, čak i u mlađem uzrastu, kroz boravak u šumi ili nekom drugom prirodnom okruženju.

„Pokušali smo da napravimo mesto i za učenje i za odmor, a ideja je da što više učenika dnevno provede bar jedan čas na svežem vazduhu, te je i ceo projekat nazvan ʼUčionica na svežem vazduhuʼ sa sloganom ʼUdahni, sedi, odmoriʼ. Počeli smo od nastave građanskog vaspitanja, a planira se proširenje nastave i na druge društvene predmete (istorija, srpski jezik i književnost, sociologija, filozofija...) koji ne zahtevaju upotrebu savremenih didaktičkih sredstava na svakom času“, kaže Sanja Mijatović, nastavnica građanskog vaspitanja Politehnike – škole za nove tehnologije.

Lepo i korisno 

Kako kaže nastavnica Mijatović, pored toga što smanjuje stres, boravak u ovakvom, prirodnom ambijentu, pozitivno utiče i na koncentraciju učenika i njihovo celokupno zdravlje.

Mali podsetnik o tome koliko je bitno da vreme provode na svežem vazduhu napisan je na plakatu koji stoji na samom ulazu u dvorište.

Naučnici još istražuju sve aspekte delovanja svežeg vazduha na naš organizam, ali do sada je poznato da boravak na svežem vazduhu pozitivno deluje na našu psihu i sasvim je sigurno da opušta, snižava pritisak i usporava rad srca.

Poznato je i da smo energičniji kada boravkom na svežem vazduhu svom telu omogućimo više kiseonika nego inače.

Upravo zato, u letnjim danima nam nisu dovoljni rashladni uređaji, već je potrebno i da povremeno provetravamo i omogućimo kiseoniku da uđe u prostor u kome boravimo. 

„Učenici vole novi ambijent u kome provode časove građanskog vaspitanja, osećaju se relaksirano i imaju snage da ostatak nastave provedu u učionicama. Osim svih ovih koristi, učenje u prirodi je sasvim sigurno zanimljivije od boravka u zatvorenom prostoru i olakšava proces celokupnog učenja“, zaključuje nastavnica Mijatović.

Učenici se raduju svakom sunčanom danu, jer ih ovakav vid nastave opušta, ali ih istovremeno i motiviše za rad i pobuđuje im kreativnost.

broj komentara 0 pošalji komentar