U „Mekdonalds“ na biljni burger

U svetu je sve više ljudi koji traže zdraviju alternativu kada je ishrana u pitanju. Sve je popularnija ishrana bazirana na biljnim proteinima, pa su čak i neki poznati svetski restorani brze hrane promovisali jelovnike bez mesa.

Kanadske kompanije i preduzetnici sve više ulažu u rastući trend koji diktiraju potrošači, a to je zdrava ishrana.

Neki veliki lanci brze hrane počeli su da promovišu svoje jelovnike bez mesa širom Kanade i sveta, uključujući i „Mekdonalds“, koji je u Nemačkoj nedavno uveo i biljni burger.

Brend „Nats for čiz“ je pronašao vegetarijanskog kuvara, koji zna da sve veći broj potrošača želi alternativu životinjskim proteinima.

Ispostavilo se da je Margaret Kuns, direktorka te kompanije, bila u pravu, jer se njeni proizvodi sada nalaze u 800 prodavnica širom Kanade.

„Svake godine smo povećavali prihode. Rast je bio brz, nisam imala mnogo trenutaka da uhvatim dah. Nadam se da će postati normalno da ljudi jedu hranu koja ih čini zdravijim“, kaže Margaret.

 U kanadske prodavnice namirnica nedavno su uvedeni i „patiji“, napravljeni od proteina iz graška. Polako se pojavljuju i drugi brendovi.

Majkl Mekejn, generalni direktor kanadskog mesnog giganta „Mejpl lif fuds“, takođe „uskače u vagon bez mesa“.

„Kompanija je potrošila trista miliona dolara da kupi dve vodeće američke fabrike proteina i uložila isto toliko za izgradnju fabrike 'bez mesa' u Indijani. To je oblast koja raste više od 30 odsto godišnje u ovom trenutku. Nedavno smo lansirali biljne hamburgere pod brendom 'Lajtlajf''“, kaže on.

Ove kompanije dobijaju podsticaj od samih potrošača, koji češće biraju proteinske namirnice na bazi biljaka.

Svi se slažu da ovaj trend ne dovodi u pitanje potrošnju mesa – prodaja namirnica na bazi životinjskih proteina je i dalje dobra, kao npr. prodaja slanine, koja već 20 godina ne opada.

Međutim, neki stručnjaci kažu da će ishrana bazirana na biljnim proteinima biti sve popularnija jer je zdrava i za ljude i za planetu. Analitičar Robert Karter kaže da nije reč o običnom, prolaznom trendu. To će biti dugoročni pomak u prehrambenim navikama, jer danas imamo mnogo obrazovanijeg potrošača koji zna više o hrani koju jede.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво