Konferencija najvećih digitalnih stvaralaca

Druga po redu konferencija CGA Belgrade (Computer Graphics & Arts Conference) održana je u Jugoslovenskoj kinoteci u organizaciji Srpske filmske asocijacije, studija „Krater“ i portala VFXSerbia.com. Za dva dana okupila je više od hiljadu posetilaca i više od četrdeset govornika iz celog sveta koji su govorili o svojim iskustvima u industriji kompjuterske grafike, o izazovima i preprekama, uz mnogo korisnih saveta i rešenja.

Cilj konferencije je bio da predstavi Srbiju kao kreativnu, inovativnu i digitalnu zemlju. Neki od predavača bili su Majk Simor, ambasador tehnološkog razvoja kompjuterske animacije, čiji su onlajn kursevi i tutorijali bili polazna tačka za generacije najznačajnijih artista širom sveta; zatim Šahin Tusi, koji je s posetiocima podelio svoje iskustvo u radu na filmu Blejd Raner 2049, i Viktor Perez, koji je radio na brojnim holivudskim blokbasterima.

„Kvalitet vaših talenata, istraživača i stručnjaka u ovoj oblasti zaista je neverovatan. Mora da nešto ima u vašoj vodi! Zaista je neverovatna grupa ljudi koja radi ovde. Ostatak sveta mora da čuje za ovu konferenciju, jer imate odlične govornike, pokrećete važne teme i mogu da se čuju zaista vredne informacije", izjavio je Majk Simor. 

Svetski, a naše!

Zajedno sa brojnim inostranim predavačima iz akademskog i industrijskog sveta našli su se i uspešni srpski studiji i slobodni umetnici koji su predstavili projekte realizovane u saradnji sa svetskim gigantima iz filmskog sveta, reklamne industrije i industrije video-igrica. „Radili smo na dosta holivudskih projekata. Jedan od poznatih filmova je Opasnost iz dubine (The Shallows) sa Blejk Lajvli. Na tom filmu smo radili celu integraciju glumice, jer ona praktično sama snima u bazenu. Kompjuterski smo generisali ajkulu, dodavali nebo i vodu da bi delovalo kao da je ona sama na ostrvu sa ajkulom. Od snimka u studiju ‒ napravili smo snimak u eksterijeru", izjavila je Miljana Jovović iz studija „Krater". U tom studiju su takođe radili na Netfliksovom Serijalu nesrećnih događaja, za koji su, na dosta kadrova sa pijavicama koje su dizajnirali, dodavali vodu i još neke efekte. Na konferenciji CGA Belgrade naši stručnjaci su se trudili da sve znanje i iskustvo koje su stekli na komercijalnom tržištu prenesu u domaću kinematografiju.

„Industrija postprodukcije i vizuelnih efekata je takođe značajna i atraktivna za strane projekte koji su globalni i zahtevaju neke nove saradnike. Važno nam je međunarodno priznanje i mapiranje, ali i da okupimo sve ljude iz ove oblasti na jednom mestu i damo im mogućnost da se upoznaju, sarađuju sa studijima i etabliranim gostima koje dovodimo", izjavila je Milica Božanić, izvršna direktorka Srpske filmske asocijacije. Gosti su bili i Stefan Kapičić, koji je govorio o radu na filmu Dedpul 2 i Josip Modli, jedan od osnivača studija „Frajd".

Stvaranje magije

U dosadašnjoj karijeri Viktor Perez je dao svoj doprinos uspešnim filmskim serijalima kao što su Ratovi zvezda, Hari Poter i Pirati sa Kariba. To ga je dovelo u zavidnu poziciju da radi sa nekim od najznačajnijih reditelja 21. veka, među kojima su Kristofer Nolan, Deni Bojl, Rob Maršal, Dejvid Jejts...

„Većinu vremena nisam bio u direktnom kontaktu sa rediteljima. Najbliže sam sarađivao sa Denijem Bojlom na filmu 127 sati. Na tom filmu smo radili kao devetočlani tim koji je uspeo da izvuče više od četiri hiljade snimaka. Deni je ponekad prihvatao naše sugestije, a ponekad raspravljao o njima, ali objašnjavajući zašto nešto nije dobra ideja ‒ na način na koji smo mogli da razumemo to sa njegove tačke gledišta", objasnio je Perez.

Među filmovima na kojima je radio, a koje najviše voli jeste Uspon mračnog viteza, koji je zaista bio veliki izazov u smislu vizuelne obrade. Pošto voli rad Kristofera Nolana, reditelja tog filma, bio je posebno nervozan zbog saradnje sa njim. „Sećam se da sam mu, radeći na tom filmu, postavio neko tehničko pitanje o svetlu. Odgovor koji sam dobio nije bio tehničke prirode, već je govorio o suštini radnje filma, implikaciji vizuelnih efekata i zašto su bitni baš tako za tu scenu, jer nisu odgovarajuće karakterisali lik u filmu".

Viktor tvrdi da je u radu sa holivudskim rediteljima naučio da su, pre svega, fokusirani na priču koju žele da ispričaju. „Reditelji ponekad mogu da budu lenji, jer znaju da će sve što su zamislili moći da ostvare uz našu pomoć, pa i ne pokušavaju da smisle neki drugi način. Zbog toga se divim Nolanu jer on uvek pokušava da prevaziđe izazove na kreativan način. Spilberg takođe odlično zna kako da radi sa vizuelnim efektima, to se vidi u njegovom narativu", kazao je Perez.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво