Zašto (ne) bicikliraš?

Koliko često vozite bicikl, da li vam je osnovno prevozno sredstvo? Da li vozite sami ili u društvu? Ako ne vozite bicikl, šta bi vas motivisalo da počnete? To su neka od pitanja iz ankete “Zašto (ne) bicikliraš”, čije je objavljivanje označilo početak kampanje “Grad u pokretu - ljudi na prvom mestu!”.

Kampanja je osmišljena u Centru za unapređenje kulture života i rada "ŽiR" s namerom da se kreiraju preporuke koje bi uticale na poboljšanje uslova za vožnju bicikla u gradovima Srbije. Drugi deo kampanje, takmičenje namenjeno osnovcima sa teritorija beogradskih opština Savski venac i Stari grad, na kojima se beleži najveće zagađenje vazduha u Beogradu, počeo je 10. septembra.

"Od 10. do 30. septembra, učesnici slanjem svojih video priloga na temu „Zašto (ne) bicikliraš?" mogu da se prijave za takmičenje. Prilozi će biti postavljeni na Jutjub kanalu", rekla je Farida Basioni Stamenić, predsednica "ŽiR"- a i dodala da će škola autora najkreativnijeg priloga sa najviše glasova gledalaca dobiti poklon - bicikl i organizaciju završnog događaja ovog projekta u samoj školi za sve učenike, uz učešće poznatih ličnosti. Realizaciji projekta doprinelo je Ministarstvo zaštite životne sredine Republike.

Sekretarijat za zaštitu životne sredine Grada Beograda ocenio je projekat kao koristan, posebno sa aspekta uključivanja najmlađih stanovnika Beograda, i podržao realizaciju. Projekat su, volonterski, podržali i partneri, Pedagoško društvo Srbije, Centar za edukaciju i razvoj ličnosti KRUGOVI, Udruženje za Kronovu bolest i ulcerozni kolitis Srbije "UKUKS", Asocijacija "Duga" - ogranak Beograd, Asocijacija samostalnih aktivista, Asocijacija za borbu protiv side JAZAS, "Culture forward", "Ono bikes" i kreatori aprlikacije "Pedaliranje". 

Cilj projekta "Grad u pokretu - ljudi na prvom mestu!" je promocija biciklizma kao ekološki prihvatljivog vida transporta. Prema rečima naše sagovornice, rad na razvijanju svesti o značaju kretanja, zaštiti i unapređivanju životne sredine i javnog zdravlja, povećanju bezbednosti u saobraćaju, uz korišćenja pametnih tehnologija, olakšaće uvođenje održivog transporta i biciklizma u naše gradove.

broj komentara 13 pošalji komentar
(petak, 14. sep 2018, 13:45)
anonymous [neregistrovani]

Molim da mi ga neko nabavi

Samo to mi fali, mala sitnica za koju nemam para pa idem busom :(

(petak, 14. sep 2018, 07:48)
anonymna GR [neregistrovani]

sta bi nam motivisalo

mene bi motivisala bezbedna, cista i ravna ulica :)

(sreda, 12. sep 2018, 19:27)
dragan cvetković [neregistrovani]

pametno

Živim u Pančevu i sa ponosom objavljujem da je naš lep grad jedan od najboljih u Srbiji za vožnju bicikla.To je ovde moje osnovno prevozno sredstvo i jako sam zadovoljan.U gradu postoje mnogobrojne biciklističke staze a tamo gde ih nema nije problem voziti i po kolovozu.Naši vozači za razliku od npr Beogradjana,izuzetno poštuju bicikliste tako da i deonice koje nisu pokrivene biciklistickim stazama zaista nije rizično preći.I kao jedno od važnijih stvari,kod nas nema velikih uzvišica tako da je bicikl u Pančevu prevozno sredstvo svih generacija!Poručujem svima da počnu da voze bicikl,osim zavidne fizičke forme ravićete više poštovanja prema biciklistima kada budete vozili automobil,uživaćete u vožnji i preimetićete uvek neku novu lepotu vašeg grada!

(sreda, 12. sep 2018, 16:59)
Milan [neregistrovani]

Odgovor na naslovno pitanje

...zato što ne bi prošlo ni 5 minuta da ga neko ukrade ako bih ga negde parkirao.

(sreda, 12. sep 2018, 14:20)
anonymous [neregistrovani]

MM

U mom gradu više ne vozim jer sam ugrožen zbog bahate vozače besnog vozila.Policija ništa ne preuzima već godinama.

(sreda, 12. sep 2018, 13:54)
anonymous [neregistrovani]

Тако је како каже

Поред стаза, треба поразмислити и где да се оставе бицикли. Живим у згради и једино што могу је да држим бицикл у стану на 5. спрату. И да ха сносим и дижем степеницама јер не може да стане у лифт. А онда када се превезем од одређеног места, како да га оставим, а да не добије "педале"? Мало је места за остављање, нису добро распоређена.

(sreda, 12. sep 2018, 09:31)
anonymous [neregistrovani]

biciklisticke staze

Trebalo bi spojiti gradove i sela biciklistikim stazama. One koje postoje su zapustene i zaboravljene. Cak i dunavska ruta koja vodi nasipom od Beograda do Panceva i dalje prema Djerdapu, koja je ucrtana u sve biciklisticke karte, je zapustena i zatravljena i niko o njoj ne vodi racuna, niti se kosi niti odrzava...

(sreda, 12. sep 2018, 09:04)
mirza [neregistrovani]

Idealno prevozno sredstvo

Volim bicikl da vozim.

(sreda, 12. sep 2018, 06:01)
anonymous [neregistrovani]

Zašto ne? Zato.

1) U beogradskom saobraćaju jedva i vozači ostaju u jednom komadu, a ne biciklisti.
2) I malobrojne staze po centru koje postoje su apsolutno nepraktične, počev od one nesrećne koja ide od Slavije ka Hramu. Na tom potezu jedva i pešaci imaju mesta da prolaze, a oni su tu progurali biciklističku stazu.
3) Nemaš gde da ostaviš bicikl, jer je velika verovatnoća da će ti ga neko ukrasti sa sve lancem.
4) Strmo. Centar je strm.

(utorak, 11. sep 2018, 18:19)
anonymous [neregistrovani]

Beograd nije grad za bicikl

Ako se izuzme Novi Beograd, stari deo grada je nemoguć za bezbednu vožnju bicikla. Nema biciklističkih staza, ulice su preuske, automobili parkirani svuda, šine od tramvaja na sve strane, vozači bahati, ulice su često strme, ako hoćeš npr. od Dorćola do Slavije treba da se dobro oznojiš uz Nemanjinu ili Francusku, a ne možeš takav na posao...