Digitalizacija u zdravstvu u službi pacijenata, lekara i nauke

Primena softverskih rešenja u zdravstvu može pomoći kako pacijentima tako i medicinskoj struci jer omogućava da se lakše prate kvalitet, bezbednost i efikasnost medicinskih usluga. Upotrebom savremenih tehnologija dobijeni podaci se mogu analizirati, a zatim uporediti i uskladiti sa praksom drugih evropskih zemalja, te je razvoj takvih sistema u zdravstvu važan izazov 21. veka.

IT tehnologije u službi zdravstvenog sistema

Korišćenje aj-ti tehnologije u zdravstvu nameće se kao realna potreba jer omogućava da se efikasno koriste ograničeni resursi, a pri tome održi visok stepen kvaliteta zdravstvene usluge.
U poslednjih 15 godina, dijalizni centri „Frezenijusˮ koriste EuKlid (EuClid) - savremenu, naprednu kliničku bazu podataka u okviru koje se na anonimnoj osnovi evidentira detaljna preskripcija za svakog pacijenta, dijalizni tretmani, potrošnja dijaliznog materijala, kao i svi drugi parametri tretmana, čime se pored podataka o stanju pacijenta i njegove bolesti, dobija i široka baza informacija o propisanom tretmanu hemodijalize, toku lečenja, terapiji i medicinskim parametrima stanja.

Nakon višegodišnje primene tehnologije koja je bila usmerena pre svega na lakše i efikasnije upravljanje dijaliznim centrom, savremene tendencije nameću potrebu softverskih rešenja koja u svom fokusu imaju pre svega pacijenta. To podrazumeva razvoj aplikacija koje su široko dostupne putem mobilnih telefona, tableta i sl., kako pacijentima tako i njihovom najbližem okruženju.

Aplikacijom do dijagnoze

Sve više ćemo čitati i pričati o temama kao što su telemedicina, dijagnostika preko aplikacija, onlajn savetovanja, personalizovana terapija... Digitalizacija zdravstvenog sistema je veoma važna i praktično neophodna i kada govorimo o efikasnosti upravljanja zdravstvenim ustanovama. Zahvaljujući softverskim rešenjima menadžeri u zdravstvu mogu da kontrolišu efikasnost svih elemenata.

Nesumnjivo je da u bliskoj budućnosti u Srbiji treba očekivati ubrzanu digitalizaciju zdravstvenog sistema, razvoj, nadgradnju i dalje sistemsko povezivanje postojećih aj-ti platformi („Helijant": elektronsko zakazivanje pregleda, elektronska zdravstvena knjižica i recept), kao i prateći razvoj brojnih drugih aj-ti rešenja i aplikacija, koji sve više postaju strateška politika zdravstvenih sistema širom sveta.

 

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво