Jubilej ‒ 80 godina postojanja Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu

Naša najznačajnija muzičkoobrazovna institucija obeležava svoj jubilej nizom manifestacija kao što su: koncerti, svečane akademije, tribine, simpozijumi, naučni skupovi, izložbe, promocije štampanih i audio izdanja, festivali, dodela diploma i zahvalnica, pokretanje novog sajta, izdavanje monografije i brojne druge aktivnosti. U njima će učestvovati profesori, nekadašnji i sadašnji studenti Fakulteta, a kruna svega biće svečani koncert u Zadužbini Ilije M. Kolarca 21. novembra.

Za vreme obeležavanja jubileja, jedan od istaknutih gostiju Fakulteta muzičke umetnosti iz inostranstva bio je dr Ričard Taraskin, profesor emeritus Univerziteta Berkli u Kaliforniji (SAD), koji se ubraja u red najeminentnijih muzikologa današnjice.

Profesor Taraskin je ovogodišnji dobitnik nagrade „Kjotoˮ, najprestižnijeg priznanja iz domena nauka za koje se ne dodeljuje Nobelova nagrada i prvi muzikolog među njenim laureatima iz oblasti umetnosti. U obrazloženju odluke o dodeli „Japanskog Nobela", Taraskin je okarakterisan kao muzikolog i muzički pisac „vanredne erudicije, koji je transformisao savremene poglede na muziku u okviru svojih istoriografskih istraživanja i eseja koji izmiču konvencionalnim kritičkim paradigmama".

Drugog novembra ove godine, dr Ričard Taraskin održao je predavanje u Velikoj sali FMU pod nazivom „Which Way is Up?ˮ („Šta je gore?"), koje je bilo otvoreno za sve zainteresovane. Njegovo razmatranje muzike odnosilo se na njen sociološki aspekt i obuhvatilo je koncept muzičkog ukusa, sa posebnim osvrtom na publiku u ulozi muzičkog konzumenta.

Predavanje je bilo veoma posećeno. Prisustvovali su mnogi profesori zaposleni na Fakultetu muzičke umetnosti, studenti svih odseka i nivoa akademskih studija Fakulteta muzičke umetnosti, kao i pripadnici srpske muzikološke naučne zajednice. Pored toga, studenti doktorskih akademskih studija muzikologije imali su priliku da diskutuju sa dr Taraskinom o aktuelnim muzikološkim temama.

U više navrata su postavljena pitanja o statusu tzv. nove muzikologije u savremenim istraživačkim tokovima. Dr Taraskin je istakao: „Nova muzikologija je sada prilično stara. Vi govorite o muzikologiji 80-ih i 90-ih godina.

To je bio, u izvesnom smislu, povratak semiotici ili hermeneutičkom proučavanju muzike, što je, naravno, tada bilo veoma aktuelno. Mislim da se u ovom trenutku više interesujemo za sociologiju muzike nego što proučavamo muzičko značenje. Ali ponavljam, ove stvari ne zamenjuju stare stvari, već samo dodaju ono što je novo i dostupno, tj. ono što je moguće istraživati. Dakle, nova muzikologija je postala stara muzikologija i sada je samo deo muzikologije."

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи