Budućnost je u digitalnom marketingu

Beograd je nedavno posetio prof. dr Janos Haralambides, novinar i stručnjak digitalnog marketinga, koji je poznat kao predavač u mnogim gradovima Evrope. Jedan od povoda njegove posete jeste i saradnja kiparskog Koledža Ledra (čiji je predstavnik) i beogradskog Fakulteta za primenjeni menadžment, ekonomiju i finansije (MEF).

Saradnja Kipra i Srbije u oblasti obrazovanja datira od davnina. Informacione tehnologije su prisutne u svim segmentima društva i bez njih je danas nemoguće zamisliti razvoj u bilo kojoj oblasti. Stoga su stručnjaci Koledža Ledra i MEF-a odlučili da zajedničkim snagama daju doprinos i omoguće studentima da dođu do novih znanja koja će moći da primene u oblasti internet tehnologija i digitalnog marketinga. Profesor Haralambides je tim povodom beogradskim studentima održao predavanje o digitalnom marketingu.

Zašto smatrate da je važno izučavati digitalni marketing?

‒ Budućnost je upravo u toj sferi. Moramo podučavati nove generacije i pratiti njihove potrebe i potrebe društva, okruženja, moramo osluškivati okolinu. Kad neko pokušava da nađe posao, moramo predvideti i prilike koje će postojati za pet, deset, čak i dvadeset godina, i u skladu s tim pripremiti studente da istupe na tržište rada i u digitalni svet.

Po profesiji ste novinar. Koliko su informacione tehnologije uticale na prirodu Vašeg posla?

‒ Sve se promenilo. Na primer, ranije smo tražili telefaks kako bismo poslali članak, a sada je mnogo lakše ‒ napišete i pošaljete kome god želite. Kada sam bio u Srbiji tokom bombardovanja, tragao sam za faks-mašinom. Danas, postojanje interneta ‒ jednog od glavnih izvora snage, društva i politike ‒ sve to mnogo olakšava! Možemo mnogo lakše pristupiti nečemu. Tako da, ako govorimo o marketingu, imamo pristup odmah i preko granica države, dok smo ranije morali da zovemo kolege koji rade na srpskom tržištu.Sad, zahvaljujući tehnologiji i digitalnom marketingu, preko granice se „lako prelazi". Izuzetna prednost!

Od 2004. godine radite kao savetnik u Evropskom parlamentu u Briselu, što znači da će studenti imati priliku da slušaju i vaša predavanja o primeni digitalnih tehnologija u EU i u politici. Možete li da nam kažete nešto više o tome?

‒ Kad odete u Brisel, izgledate kao novorođenče, posmatrate ceo proces svog sazrevanja. Vidite kako Evropljani razmišljaju i imate priliku da prenesete znanje studentima.

Koliko je digitalni marketing značajan za EU?

‒ Mogu vam dati primer Nemaca. Oni zasnivaju svoju ekonomiju na informatici. Kao vodeća zemlja EU, usmereni su na razvijanje te oblasti jer smatraju da predstavlja jedno od glavnih oruđa u osvajanju evropskog tržišta.

Da li će studenti zajedničkog master programa imati priliku da učestvuju u programima razmene studenata? Da li će moći da nađu praksu u kompanijama na Kipru?

‒ Da, planirali smo da putem ovog programa studentima omogućimo da dođu na Kipar i u praksi vide kako posluje „Sigma", jedna od najvećih kompanija mas-medija. Tako će moći da prate kako se rade intervjui, kampanje, i steknu sveobuhvatno iskustvo - i teorijsko i praktično, što je izuzetno važno.

Istražujući Vašu biografiju došli smo do podatka da Vas je predsednik Republike Srbije odlikovao srebrnom medaljom. Možete li da nam kažete nešto više o tome?

‒ Proveo sam nekoliko godina života sa srpskim narodom ovde, u Srbiji, pogotovu u ratnom periodu kao ratni novinar-reporter. Osećam se domaćim u Beogradu, kao jedan od vas.  

Koja je Vaša poruka budućim studentima master studija informacionih tehnologija?

‒ Naša misija je da ih učinimo još kompetentnijima i pomognemo im da nađu posao, ne samo u zemlji iz koje potiču, već i u svetu ‒ da i van granica budu uspešni. Upravo to nastoje da zajedno ostvare MEF i Koledž Ledra - da studenti razmenjuju iskustva, viđenja.

Želimo da ih zbližimo i pripremimo za tržište rada. Nije bitno samo diplomirati, već i imati znanje ‒ moraju biti osposobljeni za rad u Evropi, SAD i u svetu, ne samo u klasičnom digitalnom marketingu već i u političkom digitalnom marketingu. Posebno znanje traži se iz informacionih tehnologija ‒ što će i moći da studiraju na našem zajedničkom master programu Informacione tehnologije.

Kampanje u zemljama Evrope zasnivaju se prevashodno na digitalnom marketingu ‒ direktno, odjednom, do glasača i javnog mnjenja. Sve se veoma izmenilo, i želimo da edukujemo studente u tom smeru.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво