Spamovanje – ludom radovanje ili dobar posao?

Marketing putem e-pošte je 40 odsto uspešniji od marketinga preko Fejsbuka i Tvitera zajedno, rečeno je na diskusiji „Spamovanje ludom radovanje“. Smatra se da popularnost takvog vida oglašavanja proizvoda i usluga neće gubiti na popularnosti u narednim godinama.

Statistika iz februara prošle godine pokazuje da imejl koristi 2,6 milijardi stanovnika širom sveta. U 2015. godini, svetskom mrežom je krstarilo oko 2,6 milijardi poruka, a među njima – gotovo 50 odsto "spam", ili nezatraženih masovnih poruka...
Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS), u okviru „Evropskog meseca sajber bezbednosti“, u Muzeju nauke i tehnike, organizovala je panel-diskusiju „Spamovanje ludom radovanje“.

Marketing putem e-pošte je 40 odsto uspešniji od marketinga preko Fejsbuka i Tvitera zajedno, rečeno je u toku diskusije, i smatra se da popularnost takvog vida oglašavanja proizvoda i usluga neće gubiti na popularnosti u narednim godinama.

Prema rečima Gorazda Božiča, direktora SI-CERT-a, spam je razlog da imamo veoma dobro razvijenu industriju antispam filtera: „I pored filtera, i drugih oblika zaštite, ne možemo biti sto odsto sigurni da neće doći do slučajeva prevare i kretanja malicioznih sadržaja kroz našu e-poštu. Važno je unapred razmišljati kako da dovoljno rano otkrijemo slučaj, i kako da na njega reagujemo“, rekao je Božič.

Šta ne biste uradili u realnom životu, ne radite ni na internetu

Boško Radivojević, suosnivač kompanije „Mejnstrim“ smatra da spam i ilegalne kopije dokumenata koje kompanije šalju svojim klijentima, među njima i fakture za naplatu, „ne možemo sprečiti“. Međutim, uz sve tehnološke mere zaštite, kompanije mogu svoje korisnike da naviknu na kvalitativno drugačiji izgled poruka, koji ni kvalitetni spameri ne mogu da kopiraju i zloupotrebe.

Čini se da je zdravorazumski pristup i najdelotvorniji: ne treba deliti nastup u životu na „onlajn“ i „oflajn“: „Šta ne biste uradili u realnom životu, ne radite ni na internetu“, stav je IT pravnika Žarka Ptičeka iz kompanije "Ptiček".

Vladan Babić, glavni specijalista za mrežnu i informacionu bezbednost u Centru za reagovanje na napade na informacioni sistem MUP-a Srbije, objasnio je da je najvažnije da se na vreme edukujemo za prepoznavanje i reagovanje na neželjene sadržaje.

„To obrazovanje trebalo bi da započne još u predškolskom uzrastu, ali ne treba zaboraviti i roditelje i nastavnike. Oni preuzimaju odgovornost i moraju biti do određenog nivoa uključeni u praćenje aktivnosti dece“, naglasio je Babić.

Obrazovanje je najvažniji korak u sprečavanju neželjenih slučajeva zloupotrebe interneta, složili su se svi učesnici panela. Jovan Šikanja, administrator za bezbednost kompanije „Limundo“, dodao je i da je zaista važno da u tom sistemu nema slabih karika i da obrazovanje mora da uključi sve spomenute aktere.

"Napadači napadaju tamo gde mogu da prođu, a ako je određena populacija needukovana i nespremna na današnje uslove e-komunikacije, napadači upravo takvu grupaciju određuju kao ciljnu grupu i ka njoj se usmeravaju", objasnio je Šikanja.

broj komentara 1 pošalji komentar
(subota, 22. okt 2016, 11:57) - anonymous [neregistrovani]

A šta sa spamom od koga se ne možete odbraniti?

e-mail jednostavno neću ni da otvorim, ukoliko i prođe anti-spam filter.
Ali kad vam gomila jednih te istih reklama po 30-50 puta dnevno vrti na svakoj od TV stanica?
Izluđujuće. Ima i one od koje vam i mozak postane "kockast". I nema spasa osim prebacivanja na DVD player i informisanja sa WEB portala.